Halvblodsprinsen

Nu har vi precis kommit tillbaka från biografen. Måste säga att jag gillade filmen skarpt. Visst håller jag med om att det inte "hände så mycket" från och till. Men å andra sidan så var det ju ganska mycket om just Tom Riddles minnen som var det viktiga. Nu var det ett tag sedan jag läste just den boken, så det är möjligt att jag inte kommer ihåg så mycket. Det som man behövde veta tycker jag kom fram väldigt bra.

Böckerna såhär sent i serien är ju ganska mörka och på något sätt så känner jag att dom har lyckats få den känslan i den här filmen. Det finns en del humor i filmen som lättar upp dom mörka scenerna. Det var riktigt bra, annars hade man ju bara suttit och mått dåligt. Förra filmen kändes mer mörk än denna.

Jag blev en aning känslig där på slutet. Tänker inte gå in på det i detalj med tanke på att det faktiskt finns dom som inte har läst böckerna utan bara har tittat på filmerna. Det var så fint, men sorgligt!!
Sen måste jag också tillägga att i och med att jag var ganska missnöjd med Pheonixordern, så var den här mycket, mycket bättre än vad jag hade förväntat mig.

Längtar redan till nästa film och har då sagt till B, som inte läst böckerna, att jag kommer förklara varför jag grät så mycket i slutet på denna.

För er som inte har sett den än, skynda, skynda skynda..!




Kommentarer
Postat av: Emma

Antar att alla är Harry Potter fan, alla utom jag :) Min sambo skulle se den igår men blev något kludd så han får se den idag istället. Han kolla igenom alla filmer igår, allt bara för att han vill "hänga" med i "svängarna" haha



Sv: Inte så mycket ändå, 12.000 eller? Vet att mina föräldrar åkte till Egypten och den turen kosta de 24.000, dock med all sorts försäkring. Och inte var det något lyx ställe i heller. :) Antar man får leta upp de billiga :) Ska iaf till Spanien nästa år, har fixat en lägenhet att låna :) Ser så framemot det :)



Hoppas ni får kul på er vecka i Grekland, ser framemot bilder och info :)

2009-07-18 @ 11:12:33
URL: http://niiilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0