The New Dubs

Åkte hem och fixade lite här hemma lite innan jag åkte iväg till Eva. Jättemysig lägenhet bor hon i, ute i Sickla. Där drack vi lite vin och åt lite frukt. Pratade lite om vad som hunnit hända sen vi sågs sist. Men det var först efter att jag hade gått vilse på väg från Satlsjöbanan. Haha..

Vi åkte in till Slussen och mötte upp Johanna, John, Aino, Kikka och Linda för att gå till AKKURAT som ligger på Hornsgatan, nere vid slussen ungefär. Det var inga grannar där igår, vilket var ganska skönt. Eller inga som jag såg i alla fall. Annars brukar AKKURAT vara stället där mina gamla grannar (från när jag bodde hemma) hänger.

Efter det blev det Dubben som nu ligger på Hötorget istället för Norrmalmstorg.
Jag måste vara lite kritisk och säga att jag inte kände den där gamla stämningen på det nya stället. Självklart är det ett nytt ställe och det är inte samma bardisk, scen, tavlor på väggarna (förutom DAVE-bilden) ja, ni fattar. Fast jag säger inte att jag inte kommer gilla det. It grows on you. Tror jag. Hoppas jag!

Men verkligen trevlig lokal i övrigt.
Sen är det ju oftast dom du är med som gör kvällen.
Igår var det väldigt många från klassen i Kärrtorp som var där.



Sp3b: Annina, Kristina, Elin, Eva, Evas bror (gick inte i vår klass, vara bara med på bild)
Jag och Karolina
Trackback
RSS 2.0