Min halloween!

Anledningen till att jag är en aning rädd för att vara själv hemma är för att jag, natten till i lördags, avbröt ett inbrott hos vår granne. Jag visste egentligen inte vad det var som hände.

Jag gick ut genom vår dörr med katterna, för att vi skulle sova hos B's familj. Så när jag går ut genom dörren ser jag en man hänga på grannens dörr med en skruvmejsel. Jag blev lite rädd för att jag tyckte han var skumt. Men jag fattade inte ritkgit vad det var han gjorde.
När den här mannen hör mig tar han snabbt en dunk från grannen och försvinner fortare än fort. Varpå jag ringer B som jag vet är uppe och jobbar bara för att få lite sällskap till bilen.

Det är först när han säger du vet att du har stoppat ett inbrott va?
Som det slog mig. Mannen tog den där dunken för att det skulle se oskyldigt ut. Men å andra sidan så hur oskyldig kan man vara med en skruvmejsel i handen 3 på natten vid en dörr??

När jag väl sitter i bilen och känner kalla kårar längs med ryggraden så ser jag en man stå vid parkeringen och när jag kör förbi ser jag hur han stirrar rakt in i bilen och följer mig tills jag inte längre ser honom.

Jag kommer fram till B's familjs hus och ska ställa av mig alla katter och annat. Andas en stund. Komma bort från det läskiga. Problemet då är att jag inte kommer in genom dörren. Det är något med deras lås, eller antagligen i mitt fall, jag som har problem med låset.
Så det är ju bara att ringa B och säga att jag inte kan sova där inatt. Han ringer då till SOB som kommer och söker igenom området där jag bor. För jag vågar mig inte tillbaka. Men det var lugnt.

Fick eskort från parkeringen in i lägenheten..
Låste om mig och kunde inte somna!

Nu vet ni varför jag varit så rädd dom senaste dagarna..
Hur var er halloween?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0