Filmkväll med Mamma och Pappa

Igår efter jobbet åkte jag hem till mamma. Eller rättare sagt, jag mötte upp pappa vid tunnelbanan och vi gick och handlade lite godis samt en pizza till mig. Vi satt och pratade lite medan jag åt min pizza. Efter det tittade vi på en film, en sann historia, om en man som heter Ira Einhorn.

Filmen heter: The hunt for the unicorn killer.

Filmen handlar om mordet på Holly Maddux 1977. En kvinna som försöker ta sig ur ett långt förhållande med aktiviten (?) enligt honom själv: fredens man) Ira Einhorn. Ira blir misstänkt för att ha orsakat Hollys försvinnande. Men man kan inte hitta Hollys kropp någonstans.

Efter 17-18 månader hittar man kroppen i en koffert inne i Iras lägenhet. Han säger att det är CIA som har försökt sätta dit honom och det är nu jakten på Ira sätts igång på allvar. Det är som sagt en sann historia och Ira lever fortfarande.
Jag älskar ju att se filmer som är baserade på en sann historia. Så jag gillade den. Väldigt speciell, udda, men bra. :)

Det är alltid kul att känna att man lärt sig något på att se en film också.
Läskig man det där men se filmen.

Med i filmen ser vi:

Naomi Watts
Kevin Anderson
Tom Skerritt





Puss på er..*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0