Då var det över

Trots att jag har varit jättetrött den här helgen på jobbet, så måste jag säga att det har gått väldigt fort. Det är redan över. I den bemärkelsen att jag är ledig nu i hela 3 dagar. Det är ganska skönt måste jag säga.


Pratade med S idag på lunchen. Vi kom in på studier och eventuella extrajobb under tiden. Det fick mig lite intresserad vill jag lova. Jag har pratat med B och han säger att det verkligen inte är ett måste. Men vill jag så varför inte?!
Ska prata lite mer med henne imorgon och se vad det kan bli av detta.

Jag tänkte inte skriva så mycket just idag. Dels för att B vill hitta på något men också för att jag är ganska trött. MEN!
Jag måste bara säga att jag har fått ganska positiv feedback på att jag vill bli sjuksköterska. På väg hem från jobbet idag fick jag ett sms från min kära snutta. Blev jätteglad.

Måste få skriva det här:

"Hej Snärtan. Läste på din blogg att du ville söka sjuksköterska, vill bara säga att jag tror att det yrket skulle vara perfekt för dig, du skulle bli den bästa ever! Puss"

Det värmde vill jag lova. Det är många som har sagt det till mig men det här spontana kändes väldigt bra att höra. Jag ska göra vad jag kan! :D

Men en annan fråga till dig snuttan, när ska vi ha en dag bara du och jag?
Det var länge sen nu, känns som det börjar bli dags. Eller, vad säger du?
Bara glömma allt och komma bort, om ändå bara för en kväll?!


Kommentarer
Postat av: Eva

Och jag menar det verkligen! du brinner för människor och du är en fantastisk lyssnare, det är de värdefullaste egenskaperna en sjuksköterska kan ha, jag vet, för jag har (tyvärr) träffat ganska många.



Tycker också att vi ska ta det snart, behöver verkligen komma bort lite. Antingen kan vi ta en fika i veckan eller nästa, eller så kan vi hitta på något på söndag? :) när passar dig bäst?



puss

2009-09-14 @ 23:25:37
Postat av: Fru Evelina

Tack underbara du för fina ord! Vad GLAD du gör mig :-)!



Låter alldeles toppen att du kommit på ett yrke som du vill utbilda dig till. Sjuksköterska är nog ett otroligt givande jobb där du kan fortsätta utvecklas även efter grundutbildningen om du vill.



Ha en strålande tisdag!

Många kramar

2009-09-15 @ 09:58:38
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0