Jag Är Wanted - alias David Larsson

Vill inte ursäkta mig, få förståelse eller få folk att tycka synd om mig. Vill heller inte bli hatad, vem vill det?
Men håret på armarna reser sig när jag snackar rån, tunga rån givetvis, indrivningar, inlåsningar, ekobrott och grovt j*vla våld. En brutal värld som var min vardag som yrkeskriminell i över tjugo år.
Sitter här idag, i en sketen kvart i Bangkok, med ett pris på mitt huvud, lyst av polisen och jagad av folk i den undre världen. Har knappt mat för dagen och där hemma väntar Jack, min son. Han undrar varje dag när jag ska komma hem. Hur svarar man på det?
Happy end, vad f*n är det? Boken är lika full av skit och grova brott som mitt verkliga liv. Men också min strävan och längtan efter att få komma hem, knata barndomskvarter och bara få sitta där, kanske på en parkbänk i trygg miljö och känna att allt är över. Välkommen till min värld. En brutal verklighet hur man än vrider och vänder på det.

David Larsson

David Larsson heter egentligen något annat.
Detta är hans version av vad som hände.


En genre som jag gillar att läsa är böcker baserade på riktiga händelser. Den här boken var inget undantag för mig. Jag kunde inte släppa boken. Lunchraster drog ut på tiden (tur att jag har en så förstående kollega - som självklart också läste boken samtidigt), satt förbi mina stationer när jag läste under resor kommunalt och den höll mig uppe till mitt i nätterna. Det här är helt enkelt en bok värd att läsa.

"David Larsson" lämnar ingenting oskrivet i den här boken. Han berättar allt för oss läsare.
Inte nog med att händelserna i boken var spännande men alla förberedelser och detaljer som kom fram var helt sinnes. Jag kände mig som en av hans kompisar när jag läste boken. Såg gatorna han gick på och alla platser runt om, eftersom jag själv är uppvuxen på Söder. (var jag vid Mariatrogets 7 Eleven när han var där?) Jag är ju inte för kriminallitet men den här boken var ett sant nöje att få läsa. Dessutom tror jag att det var lätt att "fatta tycke för" David i och med att man märkte av en ånger hos honom. Mannen bakom den här boken är inte alltid stenhård. Det finns riktiga känslor även där. Alla är vi mänskliga och bör få en andra chans!

Välkommen hem "David"!

Det ska bli roligt att gå på hans seminarium den 29/5.
Spring och köp den här boken! Solklar 5/5 får den av mig!





Nu är det dags för sängen och nästa bok för rakning.

Kommentarer
Postat av: josefin ohlson

hej! jag googlade på "jag är wanted" för jag ville ha en bild på omslaget, och hit kom jag.

tänkte bara säga att jag ÄLSKAR boken, kan inte släppa den jag heller=)

2010-07-03 @ 23:27:06
URL: http://josse-e.blogspot.com
Postat av: Sarah Nylund

Tycker mycket om det du skrev! Spännande att se en del nyttiga saker och inte endast det vanliga grejerna som man kan se om typ alltid. ;)

2010-09-28 @ 18:45:27
URL: http://royalorchidholidays.se/hotell/krabi/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0