Ej Okej!

Jag sitter just nu och tittar på en dokumentär om barn som medverkar i skönhetstävlingar. Jag personligen skulle inte låta mitt barn medverka. Sen känner jag att föräldrarna ska inte se det här som ett karriärsdrag. Man märker på vissa föräldrar att dom inte riktigt vet vad det innebär. En förälder sitter och säger att hon är orolig varje dag - hitta en annan "hobby" för din dotter då kanske?

Mamma 1: Det är inte det att jag tycket att min dotter är mindre smart. Men jag tror att det här är vad hon behöver för att ha en chans att komma någonstans i världen.

Bara det gör mig mörkrädd. Om man känner att ens barn halkar efter i skolan kanske man ska stötta på den fronten. Inte acceptera att hon eller han halkar efter mer?
Har jag fel?
För i så fall rätta mig!

Det finns fler mammor som beter sig väldig konstigt tycker jag. Mamma nr. 2 får prästen i deras samhälle att ta upp dottern på scenen under sin gudstjänst i hopp om att Gud ska skänka mer styrka och mod.

Det jag försöker säga att det är fel med tävlingen, då det sällan hålls på normala - humana - nivåer. Vill dottern göra det låt henne när hon blivit gammal nog att stå på egna ben.
Det här är inte tävlingar som gynnar dina barn, det här är tävlingarna för mammornas skull inte för de medverkande döttrarna.

Vad tycker ni?




Den här flickan dog på grund av hennes skönhet.
Är det värt det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0