Hoppas på det bästa

Trots det att jag har sjukt PMS idag, fick gå upp tidigt och att det dessutom verkar som att vi inte kommer komma iväg till Irland - efter vad dom skriver i tidningarna - så är jag glad över att det är vårväder ute.

Det hade varit roligare att veta att det här är sista veckan innan en efterlängtad semester. Men istället ska vi båda behöva gå runt och inte veta om. Varför var det här nödvändigt?
Jag vet redan 3-4 personer som har fått sin resa inställd. Jag vill inte låta som störst bäst och vackrast men den här resan blir inte inställd!

Det finns inget ni kan göra.. Jag får väl ta och simma dit om jag så måste!


(Bilden är tagen 1983, då förra utbrottet ägde rum)


Jag känner mig dum som skriver så, för jag vet ju att det faktiskt finns dom som har det värre än mig. Alla dom som utsätts för det här på Island just nu men jag kan inte hjälpa att jag känner mig orolig att inte resan blir av.


Aftonbladet skriver:

Stopp tills i morgon

 

Luftrummet över Norge kommer att vara stängt även på fredagen, meddelade Norges kommunikationsminister, Magnhild Meltveit Kleppa, på torsdagseftermiddagen.

 

Det brittiska flygstoppet har utsträckts till minst klockan sex på fredagsmorgonen, lokal tid. Och i Danmark räknar man med att återuppta flygtrafiken tidigast vid lunch på fredagen, skriver TT.


Irlands flygtrafik ska återupptas klockan sex i morgon bitti, uppger Sky News.

 

Det känns ju lite bra i alla fall men vår då?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0