Första dagen i Dublin

Jag har haft det så bra dom här fyra dagarna på Irland. Innan jag berättar vad vi har gjort så vill jag bara tacka B en gång till för det här. Det hade inte kunnat bli bättre!!

Vi åkte i måndags som ni kanske har förstått. Efter att ha letat efter hotellet en stund lämnade vi ifrån oss väskorna och gav oss ut på stan direkt. Är det någonting vi har varit bra på att göra den här resan så är det se saker.

Första dagen hann vi med Trinity College där vi såg Prins Charles. På något sett kanske det kompenserar för att vi spenderade sjukt mycket pengar på ett bibliotek som vi inte ens fick fota i?

Vi försökte att lokalisera oss en del, åt lunch i ett hål i väggen, där jag beställde Fish Fingers & Chips. Det var sådär lagom gott.. Inte!
Men vi tog igen det på kvällen som vi avslutade med en 3-rätters på Thunder Road. Inte så irländskt. Men sjukt gott!!


Såhär ser det ut vid Trinity College.


Stort var det!





Här inne fanns det ett jättefint bibliotek. Lite dyrt, men helt värt
när man fått se Prins Charles.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0