Vågar man?

Jag som var så glad. Trodde att jag kanske hade fått en ny kund till butiken, ja en till mig också. Det är ju alltid kul när en kund kommer in och frågar efter just dig. Hur som helst han kom in i butiken för bara någon dag sedan när jag jobbade själv och han sa flera gånger att det var bra service, sånt som får en att känna att man gör ett bra jobb. Han fick vårt visitkort, nerkladdat på en post-it eftersom våra är slut. Han sa att han skulle titta in någon dag med lite tavlor. Innan han gick skakade han hand med mig och sa han att det var bra service här, en sista gång. Det kändes ju sjukt bra för mig. Grymt jobbat på 5 minuter! Heja heja!!

Idag när jag stod på jobbet, A hade hunnit gå, så ringde telefonen och det var han. Han sa igen att jag var väldigt serviceminded och att det var något jag ska ta vara på, eller nåt i den stilen. Sen fick jag reda på varför han egentligen hade varit inne. Det var inte för att han var intresserad av det vi har. Utan han var ju inne och letade efter personer som skulle kunna tänka sig att jobba lite vid sidan om sitt vardagliga jobb. Han kunde bara säga vad det handlade om men inte hur man jobbar med det. Det ville han att vi skulle ta på en fika så att jag kunde få se en marknadplan å jadijadijadi.
Nog för att det är kul att veta att man, för andra gången sen jag började jobba här, har fått veta att man gör ett bra jobb - att man är glad, utåtriktad och är serviceminded. Det tyder ju på en bra utstrålning. Tråkigt bara att det känns som att man blir lurad när man nästan blivit värvad till något likande. Inte bara en gång.
Det är bara det att jag tycker det är lite obehagligt. Jag vet ju inte om det är "på riktigt".

Ena tanken är, det kanske är en bra chans till något annat, medan den andra sidan säger "Nej, absolut nej!"
Har ni råkat ut för det här någongång?

Han sa att jag kunde höra av mig till honom i veckan när jag vet när jag har tid. Jag fick hans nummer. Jag kommer inte ringa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0