Hypnotisören

I ett omklädningsrum på en idrottsplats i Tumba utanför Stockholm hittas en man brutalt mördad. Sedan återfinns hans fru och dotter lika besinningslöst ihjälhuggna i familjens radhus. Avsikten tycks ha varit att utplåna hela familjen. Men sonen överlever, svårt skadad, och när kriminalkommisarie Joona Linna förstår att det finns ännu en familjemedlem kvar i livet, en syster, inser han vikten i att hitta henne innan mördaren gör det.

Sonen svävar in och ut ur medvetslöshet, och för att kunna skynda på förhörsprocessen tar Joona Linna kontakt med läkaren Erik Maria Bark och övertalar honom att hypnotisera pojken för att få en bild av händelseförloppet.
Däremed bryter Erik Maria Bark sitt gamla löfte att aldrig mer hypnotisera och en skrämmande kedja av händelser tar obevekligt sin början.



Jag tycker att alla former av deckare är bland dom bästa böcker att läsa. Det är alltid spännande och på något sätt, självklart på avstånd, få möjligheten att leka lite detektiv själv.
Den här boken var väldigt brutal i vissa lägen, inte negativt men jag kommer inte sticka under stolen med att jag inte alltid hade lätt att släcka lampan när jag skulle sova.
Jag tror att jag hade hunnit hålla nästan varenda person skyldig för allt det som inträffar, innan den ganska oväntade tvisten kom i slutet.

Det är en bok som egnetligen är ganska svår att beskriva, så ni får nöja er med det som stått på baksidan av boken för risken finns att jag börjar avslöja för mycket. Tycker du också om att läsa deckare så är det här en bok som jag rekommenderar men jag har varnat dig, i bland är det lite för mycket detaljer även för min smak.

Boken är i alla fall skriven av Lars Kepler och är den första kriminalromanen i en planerad serie.

Jag ger boken 4,5/5!



Kommentarer
Postat av: Maria

Vad kul att du oxå gillar den! ALLA jag pratat med säger att de inte kan släppa den!



PUSS PUSS//Maria

2010-08-27 @ 12:50:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0