Min Dag Med J

I fredags var ju jag och J på väg ut på stan. Vi skulle shoppa och gå på julmarknad. Vi stod lite i valet och kvalet om vi skulle till Skansens julmarknad eller om vi skulle nöja oss med den i Gamla stan. Det senare alternativet är ju faktiskt en julmarknad man har växt upp med.

Vi bestämde oss på vägen in att vi skulle åka till Skansen. Väl framme, pengar uttagna, redo att gå in så får vi reda på att Skansens julmarknad bara har öppet på helger. Så det  var ju bara att vända tillbaka till stan. Jag är dock övertygad om att det stod på hemsidan. (Vilket dom två männen i kassan motbevisade)
När vi var på väg mot Skansen såg vi att det även fanns en julmarkand i Kungsan. Så väl tillbaka i stan hoppade vi av där och gick en runda. (Marknaden bestod bara av en länga) Den var snabbt avklarad. Lite glögg och lussemuffins på det och vi var redo att shoppa.

Hittade en jacka som jag köpte (pappas julklapp till mig) och även min sista julklapp till B. Så då kan jag stryka honom från listan. Dom jag har kvar är mamma och pappa.
J hittade också sina julklappar - så jag måste säga att vi var ganska effektiva. :)

Kvällen avslutade vi hemma hos mig med "A Christmas Carol" med Jim Carrey. Hur mysig som helst. (Säger inget om att den var mörk och läskig! ;) )

Det var helt klart en mysig fredag - det måste vi lyckas göra om snart. Eller ja, ikväll är det ju dags för Lucia i Globen. Så mys blir det ju där också.
B - mina tankar är hos dig! ♥


J på julmarknaden i Kungsan




Två nissar som sjöng fanns det minsann också!


NK's julskyltning hann vi också med


Dags att köpa kanderade äpplen - J står fint och väntar på sin tur


Det fanns mycket gott att välja mellan




J


Jag


Kommentarer
Postat av: Gurkiss

Det låter som ni hade det toppen härligt :)



Ha de gott.

Kram Gurkiss

2010-12-13 @ 10:33:32
URL: http://gurkiss.com/scrapbooking
Postat av: hemmahoselli.blogg.se

åh vad gott med kanderade äpplen :)

2010-12-19 @ 13:02:36
URL: http://hemmahoselli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0