Dag 06 – Min Dag

Har varit ganska stressig.
Mamma och pappa kom hit på middag. Pappa fyllde ju år igår och i och med att vi inte kunde komma över till honom igår så bjöd vi på middag idag istället.

Jag vaknade vid 11 då jag ställt klockan - vet inte varför jag hade ont i huvudet men det hade jag. Så jag tog ett långt bad. Efter det åkte jag iväg till Stinsen för att handla maten till ikväll. Vilket visade sig vara svårare än jag trodde. Det var så mycket folk och jag hittade varken köttet jag skulle ha eller dom där enbären. Men efter ca 1½ timme var jag på väg hem. När jag kom hem var det bara att sätta igång med maten på en gång. Jag gjorde Porterstek som är fruktansvärt enkelt att göra men det tar sån tid. (recept kommer imorgon)

Medan maten stod på spisen städade vi undan i lägenheten och sedan hann jag knappt byta om förrän jag skulle hämta upp mina föräldrar vid stationen.

Maten uppskattades och så även pappas present. Det gjorde mig glad.

När jag hade kört hem dom så ställde jag mig och diska och nu sitter jag här. Det har varit en lång dag och även om jag hade velat sätta mig vid datorn så hade jag inte hunnit.
Kära J skickade till och med sms nu ikväll och undrade om det hade hänt något. Det säger ganska mycket om tempot idag.
Men nu ska jag hoppa i säng, det är jobb imorgon och då måste jag vara utvilad!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0