Andra dagen i Dublin

Andra dagen började med en Irish Breakfast, som för oss inte skillde sig så mycket från en English Breakfast. Det var mycket gott vill jag lova.

Efter att vi hade lokaliserat oss en del i Dublin dagen innan bestämde vi oss för att köpa biljetter till en hop-on-hop-off buss så att vi kunde få se lite fler sevärdigheter. Vi såg en hel del kyrkor, kapell och självklart Guinness Storehouse.

Vid Christchurch Cathedral hade dom dessutom en Viking-utställning. (Alla som känner B förstår varför vi gick in). Men det var roligt att se hur som helst. Jag som inte kan så mycket om vikingar lärde mig en del. Jag menar, jag är ju inte alls lika insatt i det som B själv.

Något vi båda märkte när vi var där är att det finns otroligt många slott och kyrkor. Alla var verkligen hur fina som helst. På något sätt kunde jag inte undgå att fantisera om hur det skulle varit att leva på den tiden då alla dessa byggnader skapades.

Dagen slutade inte förrän senare på kvällen med en middag på en mysig lite "amerikansk" diner och lite dans och musik på Arlington Hotel. Dagen kunde inte slutat bättre. Men vi skulle upp kl. 6 dagen efter så tidiga blev vi.



Christchurch Cathedral


Hur fint som helst.


Fin sambo


Jag beundrar vikingarna


Sambo i sitt rätta element ;)


Guinness Muséet




Mumma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0