Bloggare, du är nu utmanad

Blogg jag läser först: Jag läser olika bloggar varje dag. Men en som jag läser nästan varje gång jag går in är Spiderchicks blogg.

Blogg jag läser dagligen: Jag läser några få men när jag väl hittat någon jag gillar så följer jag den ganska flitigt. Stina-Lee gillar jag att läsa.  

Blogg jag hört talas mycket om men aldrig läst: Jag läser inte Kissie och hennes kompis (var det Ali?) blogg. Det pratas om henne ganska mycket om det inte är på bloggar så är det till och med i radio. Det är inte min grej.

Kändisblogg jag följer: Det beror lite på vad som menas med kändis? Inom bloggvärlden eller kändis från tv, typ? Men någon kändis följer jag inte direkt.

Mest kända bloggare jag sett IRL: En vars blogg jag brukar läsa kom in i butiken där jag jobbade och ville ha sina bröllopsbilder inramade. Det var jag som fick göra dom. Det tyckte jag var lite roligt. Fru Sessan var det som kom in i butiken. Kolla in hennes blogg här.

Första bloggen jag började följa: Vilken svår fråga. Det var nog en gammal kollega till mig som bloggade och som fick mig att börja blogga. Så det var Lenitas blogg jag började läsa.

Bloggare jag beundrar och varför: Jag har ingen direkt bloggare eller blogg som jag beundrar mer eller mindre. Däremot måste jag säga att många om dom mammabloggar jag läser beundrar jag. Det går om man vill!

Fördelar jag fått tack vare bloggen: Jag har en möjlighet att dela med mig av vad jag tycker och tänker. Har jag några frågor eller allmäna funderingar får jag hjälp av både nära och kära men också av utomstående, som kan komma med nya vinklar.

Då hatar jag att blogga:
Hata är ett så starkt ord men dom gånger jag inte gillar att blogga är när jag blir misstolkad. Det är aldrig roligt att få kritik för något som i själva verket enbart har med mig att göra. Jag har startat om bloggen vid ett tidigare tillfälle för att kritiken tog hårt.

Då älskar jag att blogga: Det är roligt att blogga då man märker att det man skriver sakpar tankar och diskussioner bland läsare. Det är också roligt att se hur läsare ibland kommunicerar med varandra.

Person som ofta kommenterar hos mig som förtjänar uppmärksamhet: Jag har inte så många kommentarer alltid men jag vet att jag har en väldigt flitig läsare som läser både hemma och på jobbet. Hon vet vem hon är! J!!
Det är alltid skönt att veta att om jag inte alltid har tid att höra av mig till kompisarna så har dom faktiskt alltid möjlighet att följa mig och inte tappa all kontakt! :)

Jag utmanar följande: Alla som läser som har en blogg att göra utmaningen på! Du som är intresserad av den här utmaningen får gärna meddela mig så att jag kan se vad ni svarar. Det kan bli kul att jämföra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0