Låter Det Inte Hindra Mitt Resande

Enligt uppgifter ska Leo DiCaprio har varit med om en flygstart som snabbt förvandlades till mardröm. Strax efter start så ska ena motorn ha exploderat och det skulle ta 1½ timma innan piloten kunde landa igen på JFK. Jag om någon förstår att man kanske inte vill sätta sig på ett flyg igen efter en sådan händelse.

Jag gillar att resa. Det har varit en stor del av min uppväxt och jag är väldigt tacksam över att mina föräldrar har tagit med mig till så många olika platser världen över.
Jag har alltid tyckt att det varit mysigt att stiga ombord på ett flygplan och sitta där med antingen en bok, min ipod eller bara titta på filmerna som oftast visas.

11 september 2001 förändrades allt det där för mig. Jag har blivit så fruktansvärt rädd för att flyga (även om jag inte låter det hindra mitt resande) och jag menar inte lite. Ska jag resa någonstans kan jag inte (på säkert 1 månad innan) se filmer som handlar om flygplanskapning eller flygolyckor. Vare sig drama eller dokumentärer)
Under längre flygturer försöker jag att somna så fort det går med tanken att jag inte är medveten om vad som händer runt om. Jag vet att statistiskt sätt så är det säkrare att flyga. Men det jag inte gillar är att inte ha kontroll över situationen.

Har du någon fobi och hur gör du för att handskas med den på bästa sätt?



Trots rädsla är det alltid värt det i slutändan


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag vet att statistiskt sätt så är det säkrare att åka bil.



Du menar väl flyg =)

kram kram

2010-11-30 @ 12:01:25
URL: http://www.linnda.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0