Besök hos Farbror Doktor

Vad har hänt sedan jag skrev senast?
Jo, jag skulle ju självklart försöka avlasta B i köket, genom att laga lite mat. Det är annars nästan bara han som lagar mat hemma. Vilket jag uppskattar! Han var iväg och tränade med en kompis.

Hade precis pratat med honom i telefonen så jag visste att han var påväg hem. När jag börjar skära löken så slinter jag med kniven (som B precis har slipat) och sen säger det sig självt. Jag ringer B i något chockat tillstånd och han sätter plattan i båtten. På bara några minuter är han hemma.

Narakuten på Lövet stänger normal kl. 22.00. Vi var där 21.59 (jag skojar inte) Det märktes till och med på personalen. Efter att dom motvilligt lyssnat på mig säger dom att dom "kanske ska ta sig en titt i alla fall" vilket resulterar i ett stygn. Lite tråkigt att man inte kände sig så välkommen. Men nu sitter jag här i alla fall.
Visst, det är kanske inte så dramatiskt som jag kanske fått det att låta. Chocken över att se fingret fick mig att tänka till en gång till på det här med sjuksköterska. Men det kanske är en annan sak när det händer en själv??

Om en vecka för jag ta bort stygnet. Tills dess är det bandagerat!!



Passande såhär till en helg med kräftskiva. Någon kommer behöva hjälpa mig att äta (skala).


Kommentarer
Postat av: Hanna

Sv; Tack så mycket!

2010-09-08 @ 11:17:41
URL: http://mamzterblog.com
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Ajaj... Det är aldrig skönt att skära sig i handen :S

2010-09-08 @ 16:30:36
URL: http://www.henrikolsson.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0