Skiathos eller Santorini??

Hemma hos oss så dricker vi vin (läs jag) och har ätit en god middag. Jag är på bra humör men kommer nog inte kunna slappna av förrän imorgon!

Jag vet inte. Vågar inte riktigt..!


Idag åkte pappa till Malaga i morse och jag är inte alls avis.. (Nu måste ni lära er något om mig - så fort vi pratar andras resor, ja, då är jag avundsjuk!)

Han åkte dit med sin kusin och ska spela golf. Det hade dock regnat men det är ju bättre än snö. Jag känner att jag börjar bli lite less på det här vädret nu.

Sitter och drömmer mig bort till varmare länder - J och jag ska till Grekland i sommar!
Det kommer bli en tradition att åka med henne minst en vecka varje sommar. Jag vet att hon tycker det också - men vill bara göra det klart att så är det!
Det finns ingen återvändo nu!! :P

Jag har rest till Grekland nästan varje år under min uppväxt. Jag ser mig själv som halvgrek ibland. Det är lite av mitt andra hemland. Dock har jag en fråga till er.

Skiathos eller Santorini??
Ni som varit där kanske kan lämna lite rekommendationer till oss?


Skiathos



Santorini



Kommentarer
Postat av: Annika

Hittade din blogg av en slump och dök direkt på frågan om Skiathos.



Jag var där sommaren 2008 med ett gäng kompisar och älskade ön (Ingen partyresa utan mer sola, bada, äta gott och sitta på mysiga uteserveringar och dricka världens godaste drinkar)! Den är sådär härligt genuint grekisk till skillnad från Kreta och de andra riktigt turisttäta öarna. Hamnen nere vid Skiathos stad där alla restauranger låg var så mysig och jag skulle verkligen vilja åka tillbaka.



Santorini har jag inte varit på så någon jämförelse kan jag inte dra till med men Skiathos var supermysigt i alla fall!



Vad är ni ute efter för typ av resa?

2011-01-25 @ 23:40:03
URL: http://thefrostingonthecake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0