Mammas dag idag

Idag vill jag skriva till min mamma!
Det är din födelsedag, du har nu nått 50 år.

Hoppas att din dag blir precis som du har hoppats på att den ska.

Älskar dig!
Sanna hjärta Mamma


Är det sant, så är det ett svek!

Jag blir arg om det här är vad som kommer hända?
Har det varit fel av mig att stanna såhär länge?

Hur kan man efter allt vi har fått gå igenom svika på det här sättet?
Jag hoppas verkligen att ni tänker er för. Även fast ni är dom ni är så finns det kraft underifrån också!


Forts på gårdagens inlägg

Min kompis A skickade precis ett sms till mig.
Enligt Aftonbladet verkar det som att ett mord i Vällingby (där vi bodde innan) är kopplat till mannen vid tåget igår. Det är helt otroligt!

Nu är det inte bara jag om råkat ut för trauman.
Jag hoppas att allt är bra med dig K!?

Det känns som att jag idag inte finner några ord för den här absurda händelsen!
Jag vet i alla fall att jag kommer följa tidningarnas uppdateringar.

Läs: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6659906.ab

Skriver mer senare!

Puss..*


Himlen är oskyldigt blå

Jag vet inte hur jag ska börja. Jag känner bara att jag måste skriva av mig lite.

Problemet är att jag inte vet hur jag ska skriva för att det fortfarande ska vara smakfullt. Jag vill inte att någon läser detta inlägg och sedan anmäler eller så.

När jag var på väg till jobbet i morse så tog jag bussen till stationen. (råkade punktera ena däcket på vår bil för någon dag sedan)
När jag är på väg upp mot perrongen händer en hel del skumma grejer. Saker som jag inte riktigt verkar uppfatta. "Det verkar som om någon blivit påkörd" säger en man till kvinnan i spärren, en kille kommer nerstapplandes från trappan med en kvinna vid sin sida som säger "Han är i chock, såg du när det hände?"

Vid detta läge började jag fatta vad som hänt.
I och med att allt började klarna för mig så vände jag halvägs i trappen för att ta mig neråt igen. När jag vänder mig om så råkar min blick glida över någonting på spåret.

För att, som sagt inte få det här inlägget att bli obehagligt, så lämnar jag inga detaljer. Men det var bland det mest obehagliga jag har sett i hela mitt liv.

Självklart är en sån syn obehaglig. Men på något sett var det som att en händelse i mitt förflutna sprang ikapp mig. Någon som inte bör tittas på med dom ögonen. Jag har haft en sån konstig känsla med mig hela dagen. Jag vet inte hur länge den kommer hänga med mig. Jag kan bara säga att den har fått mig att tänka.

Jag märker att min text inte hänger ihop för någon som inte är jag just nu.
Så jag ska sluta skriva.




Du är långtifrån glömd!


Lyckligt Lottad

Jag vet inte hur jag med ord ska förklara hur lyckligt lottad jag är. Jag vet inte vart jag hade varit idag om det inte varit för B. Om inte jag hade vågat ringa det där samtalet 3 sept för 2½ år sedan. Då hade jag kanske tappat dig helt. Men istället kom du över till mig direkt och från den dagen har vi inte varit ifrån varandra många dagar.

Nu sitter vi här 3 år efter att vi träffats, med en turbulent tid bakom oss som dock gav oss en ljus framtid framför oss. En snart färdig lägenhet (har tagit en stund) två underbara katter och massa planer inför framtiden. :)

Älskar dig!


Tack för uppvaktningen

Tack alla underbara som har varit med och firat min födelsedag. I fredags efter jobbet åkte jag hem till pappa och firade med mina föräldrar. Jag blev bjuden på god mat och trevligt sällskap.
Lasagne och sedan kaffe och tårta. Kittla dödsskönt i kistan.

I present fick jag ett presentkort på HM som senare förvandlades till en svart klänning som jag hade på mig i lördags när jag firade med mina vänner.
Jag fick en annan klänning av mamma som var jättefin. Jeansklänning. (för att jag måste börja använda det mer!)
Jag fick ett presentkort så att jag äntligen kan börja simma. Har planerat det ett bra tag nu. (Äntligen blir det av)
En bok som A på jobbet har rekommenderat fick jag också. Dorian Gray's Porträtt av Oscar Wilde.

Jag är mycket nöjd över mina presenter.

B jobbade hela helgen tyvärr. Förutom igår.
Vilket var lite tråkigt eftersom han då jobbade på min födelsedag och inte kunde vara med och fira. Jag fick min presnt dock. Så ska vi försöka fira lite nu i helgen som kommer. För då är vi båda lediga för första gången på ganska länge.
Jag och B ska till Irland den 26-29 april. Jag är hur glad som helst. Alla som känner mig väl vet att jag egentligen är född i fel land. Så man skulle kunna säga att jag ska åka hem några dagar i april! :P

Sist men inte minst vill jag bara tacka er alla som kom och firade mig i lördags. Jag är glad att alla kom in trots köer och kyla. Jag hade hur trevligt som helst.

Tack igen!
Nu ska jag tillbaka till mitt pluggande!

Puss på er..*

Sista dagen någonsin..

Då var det här sista dagen för mig som 22-åring. Jag kommer aldrig vara med om det igen.. Vad skumt det känns. Det är ganska svårt att inse att man blir äldre och att det kanske är dags att göra något av sitt liv. Men samtidigt är det något som säger "varför stressa?".

Jag har ett mål med detta år. Inte bara tills jag fyller 24. Utan jag vill ha åstakommit detta redan vid nästa årskifte. Det är att komma in på den utbildning jag vill gå. Det vill säga i Växjö.
Om man siktar in sig på det här redan nu, så blir det kanske ingen chock när man väl kommer in. (känns som jag skrivit om det här ganska nyligen)

Jag lämnar det här med mål och sånt. Måste dock få prata av mig lite ang. jöken. Här fick jag reda på för vad är det nu, 1 vecka sen att jag kommit in. Kursen var då redan igång sen, säg 2 veckor. Jag väntar fortfarande på att få mina inloggningsuppgifter så att jag kan börja. Det kommer tydligen ta en vecka till på grund av en massa missförstånd.
Är det bara jag, eller kommer jag få en massa att göra när kursen väl kommer igång för mig?


Eller det kanske bara är jag som är otålig och vill börja!

Varför?

Ibland undrar jag varför man bara råkar ut för dåliga saker hela tiden.
Jag menar, man har perioder då det bara går dåligt. Varför?

Nu är det inte mig personligen det handlar om, men jag drabbas av det på precis samma sätt. Bor man ihop så går det inte att undgå.

Det var väldigt tråkigt men förhoppningsvis går det över fort, eller hur älskling?

Pusspuss..*


Veckans händelser

Jag ska verkligen sluta att be om ursäkt för att jag inte skriver här så ofta.
Ni får börja se det som en veckotidning eller i vissa fall månadsvis.

Veckan som varit har varit bra. B har varit i Åre och jag har fixat och donat. Mycket på jobbet men har varit på IKEA med en kompis och även varit på bio med jobbet. Vi såg "Vildingarnas land", som jag tyvärr inte tyckte så bra om.

På IKEA hittade jag och Becca saker hem till både henne och till oss. Det som återstår i vårt badrum nu är att måla om. Vilket jag också hade tänkt göra under den här veckan som B var borta.
Men vi får ta en sak i taget.

Jag kom in på min kurs. Jöken blir det nu för hela slanten. Eller ja, för 50 kr i alla fall. :P
Det är en distanskurs på 50%. Jag fick ett sms igår om att böckerna har kommit, nu väntar jag bara på att få mitt lösen till skolans intranät. Hoppas på att det kommer idag. Borde komma idag.

Fixat mina naglar har jag också gjort. Jag och Å åkte iväg i lördags. Vet inte om jag är supernöjd. Men det fungerar en stund i alla fall.

På fredag är det min födelsedag. Vilket jag i år kanske ser fram emot. Är det för att jag har lovat mig själv och mina vänner att 2010 ska bli ett bra år?

Händer en hel del med andra ord den här veckan:

Tis: Hämta ut mina skolböcker. Hämta en till nyckel till jobbet.
Ons: Jobba.
Tor: Tvätta och hämta hem lite nya möbler.
Fre: Födelsedag. Hem till mamma eller pappa?
Lör: Fira födelsedag.
Sön: Jobba.

Får se om jag kanske uppdaterar igen snart! :)
Pussa..*

RSS 2.0