Shopaholic & Baby

Becky's life is blooming. She's working at London's newest fashion store, The Look, house-hunting with husband Luke (her secret wish is a Shoe Room)... and she's pregnant!
She couldn't be more overjoyed - especially since discovering that cures morning sickness. Everything has got to be
perfect för her baby: from the designer nursery... to the latest, coolest pram... to the celebrity, must-have obstetrician.

But when the celebrity obstetrician turns out to be her husband Luke's galmorous, intellectual ex-girlfriend, Becky's perfect world starts to crumble.

She's shopping for two... But are there three in her marriage?


Jag har ägnat ganska många timmar i sommar med att läsa diverse chick-litböcker.  När jag och J var i London i somras så gick vi in på en stor bokaffär där jag snubblade över Shopaholic & Baby. Uppföljaren till boken jag precis läst. Det var ett måste - så den följde med hem.
Jag har inte alltid läst chick-lit. Eller jo, till en viss del. Men det är faktiskt Sophie Kinsellas böcker om Becky Brandon fd. Bloomwood, som har fått mig helt såld på den genren.

Det här är sista boken om Becky och Luke och den var enligt mig minst lika bra som alla andra. Det är lite svårt att förklara vad boken handlar om, på ett annat sätt än det som redan står. För det är precis va som hände.
Jag har en känsla av att jag gillar den här serien för att det är något som jag själv önskar sig en vacker dig.

Det var verkligen en bok som fick en på gott humör, trots det att stämningen inte alltid var så bra. Sophie har lyckats beskriva en persons viljestyrka, självständighet och driv på ett så roligt sätt så det är inte konstigt att man gillar boken. Böckerna.
Trots det att Becky inte alltid hänger med i svängarna, så lyckas hon alltid stå på sig själv och det  tar henne vidare. Det är något som jag känner att jag vill ta till mig när jag läser om det.

Boken var mycket bra. Ett mysigt slut på en serie.
Har ni inte läst böckerna om Becky, tycker jag att ni ska göra det!

Varför inte önska sig i julklapp?

5/5 är betyget, helt klart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0