Dag 18 – Min Favoritfödelsedag

Oj, måste man komma ihåg sånt?

Jag har en födelsedags som jag är lite extra glad över och det är egentligen för att det resulterade i att jag tog mitt körkort.

Det var bara för två år sedan, året då jag firade min 22-års dag. Det började med en middag på Helens krog på Mariatorget med B's familj och min pappa. Mamma var bortrest vid det tillfället.
Vi åt god mat till billigt pris och sedan gick vi hem till pappa som bara bor runt hörnet.

Efter lite fika och prat får jag min present. Hela intensivkursen betald - det var bara för mig att skriva in mig på skolan och så var det klart. Självklart behövde jag ju övningsköra. Det tog sin lilla tid innan jag var klar. Men titta bara på mig nu. Har nästan haft körkortet i 1½ år. Jag är hur nöjd som helst. För det var en födelsedag som slutat med att jag kan göra mer.

Att ha körkort öppnar dörrar för så mycket mer. Du kan ta andra typer av jobb än dom du kunde ta innan, bosätta dig på andra ställen (så länge du har en bil också självklart! :P ), vilket vi gjorde veckan innan körkortet blev mitt.

Hur som helst. Går du i körkortstankar just - tveka inte. Det är bland det bästa man kan ha! Vilket test - det varar livet ut. (För vissa! ;) )

Scrollar ni ner på den länken som jag lagt upp, ser ni även en bild på mig! :P




Pussa..*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0