Glöggprovning

Jag hoppas att ni inte kommer bli besvikna på mig nu. Men i förrgår när jag var på glöggkvällen så glömde jag i stort sätt att jag hade kameran med mig. Så jag tog bara några bilder lite hastigt för att ha bevis.
Så bli inte för arga.

Men någonting jag inte glömde, när vi väl kom fram, var att dricka glögg. Temat för kvällen var ju att vi skulle ta med oss en varsin smak och att vi skulle ha lite glöggprovning.

Nu ska ni få se resultatet här:





Vi började kvällen med en chockladglögg som J hade tagit med sig. Det jag gillade med den här glöggen var att det egentligen bara var en hint av choklad i smaken. Enligt mig vill jag gärna att glögg ska smaka glögg men om det är en smaksatt sådan, så ska smaken bara visas lite lätt. När man hade druckit den här glöggen fick man samma känsla i munnen som efter att man har ätit choklad - precis som J sa! Lucia Choklad - Starkvinsglögg.



Andra glöggen för kvällen var den jag hade tagit med mig. Anledningen till att jag tog med mig den här var för att jag hade en bekant som gillade denna. Jag var lite skeptisk och osäker på om jag skulle gilla den och så blev det tyvärr. Jag gillade inte alls den här smaken. Som jag sa i förra beskrivningen så gillar jag smaken av glögg med att om glöggen i sig är smaksatt så ska det bara vara en hint i eftersmaken. Den här var lakrits rakt igenom. Det var helt ärligt som att dricka uppvärmd lakritsshot fast i större kopp. Inte alls god! Herrgårds Starkvinsglögg - Lakrits.



Den tredje och sista glöggen för kvällen var den Tove hade. Romglögg. Det var faktiskt god men väldigt stark. Det var nog ganska bra att det var den vi avslutade med för den gick rakt upp i huvudet på mig. Det var som sagt god men jag tycker att på grund av att den var så pass stark så försvann alla annan smak. Den smakade egentligen bara starkt. Men å andra sidan var det verkligen en sån glögg man skulle kunna sitta med en hel kväll och bara värma sig efter en heldag ute i snön. Blossa Glögg - Romglögg


Vad får dom för betyg då?

Chokladglöggen
får helt klart 5/5 av mig.

Romglöggen får 3/5 för att den var lite i det starkaste laget för min smak.

Lakritsglöggen får 0/5. Skulle inte vilja dricka den igen. Tyvärr. Men det var alltid roligt att få pröva något annorlunda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0