Lyxworkshop på The Summit

Igår var jag och halva klassen med och jobbade på en Lyxworkshop inne i stan. The Summit för att vara exakt.
Det var ritkigt roligt att få vara med ute i den "riktiga" branschen - som i utanför skolan. Det vi gjorde var att agerat värd/värdinna under säljmöten kan man säga. Det har varit riktigt lärorikt och jag ångrar inte för en sekund att jag valde att ställa upp istället för att plugga inför tentan som vi har nu imorgon. Även om jag inte förnekar att jag är nervös inför den!

Wish me luck imorgon mina vänner!


P.S. Bilden är lånad av en klasskompis, jag har valt att inte skriva ut några namn och skulle det vara någon som har invändningar på detta inlägg så tveka inte att höra av er!


♥ alltid

Det här säger allt om vad jag känner för dig. Du behöver aldrig någonsin tveka!

Du är som en syster för mig och oavsett vad som kommer vår väg så har vi visat att vi klarar av allt.

Älskar dig min finaste vän! ♥





Det verkar som Om det är min tur att bli s...

Det verkar som Om det är min tur att bli smittad av hösten! Halsen börjar klia och jag hostar en del! Innan B åkte till Skottland (han är där nu över helgen) så hade han samma sak. Det är en del i klassen som också känner av det från och till. Jag hoppas bara att jag klarar mig från mer än vad det är nu! I helgen blir det tjejmiddag och nästa vecka är det tenta. Jag hinner ibte bli sjuk nu! Ikväll blir det vila och städa! Hur ska ni spendera er fredag?! :)


Redovisningar På Hög Nivå

Idag fick jag lite dåligt samvete över att jag inte skrivit här på några dagar. Anledningen är inte att det är någon som har kommenterat att jag inte skrivit på ett tag utan det var en bild från min blogg som fick mig att tänka om.

En bild som användes i ett arbete och tanken slog mig att jag måste börja skärpa mig.


Under dagen idag har vi haft redovisningar på våra projekt som vi jobbat med i klassen. Jag måste säga att allt som presenterades idag var sjukt bra!
Inte nog med att man har lärt sig mycket det har även skapat mer intresse för att lära sig mer..

Jag har varit ganska nervös inför den här redovisningen då det är det första vi gjort som kommer att betygsättas. Sen att vi hade en representant från det företag (Volontärresor) vi, i min grupp, redovisade om, gjorde inte saken bättre.

Men hur som helst är jag väldigt nöjd över vad vi presterade idag.


Är du intresserad av Volontärresor?
Klicka på loggan!




Nu är det dags för nästa uppgift för dagen. Städa och sedan laga mat. Imorgon är det jag som står för min och Malenas lunch.
För några veckor sedan tog Malena med sig mat till mig - jättegulligt!
Idag är det min tur att laga något vegetariskt för imorgon. Vad det blir återstår att se.. Kika in lite senare så får ni se.. Om det är så att jag blir nöjd! :P


Resekonstult, vad innebär det?

Att jobba som resekonsult öppnar dörrar för mycket olika saker ute i arbetslivet men huvudsakligen hamnar man ute på markanden som resesäljare.

Då utbildningen som jag går har en del tunga ämnen med i kursplanen så kan du jobba med precis vad du vill i slutändan. Det gäller bara att du har det driv som behövs och viljan att ta dig vidare.
Om jag skulle börja rabbla saker man kan jobba med när man är färdigutbildad kan jag lika gärna börja skriva ner det nu och avsluta någongång senare i livet...!
Listan verkar kunna göras väldigt lång och då har vi i klassen inte ens fått veta allt än! :P

Privatresor, Affärsresor, Kryssning, Grupp&Konference...??
Som ni märker kan listan göras lång..

Jag har mina idéer... Planer som en dag snart skulle kunna vara något annat än drömmar. Det ska bli kul att se hur det ser ut när det väl blir. Blod, svett och tårar och en hel del pendlande mellan gröna och röda gubbar.


(Klicka för källa)

Igår var jag på en mysig middag med finast...

img_2334 (MMS)

Igår var jag på en mysig middag med finaste J! Som vanligt när vi är på Vapiano (Kungsbron den här gången) fick jag ont i magen. Det är ju så svårt att inte kasta i sig maten när man är där! Planen var att vi skulle hem till henbe efter och dricka lite vin. Men jag åkte hem!  På vägen uppdagades ett problem med vårt arbete vilket slutade med mer plugg när jag kom hem! Nu tror jag att jag har stressen under kontroll och jag ger mig inte förrän arbetet är inlämnat! BTW titta vad jag möttes av på parkeringen i morse!! Som tur var, var det inte min bil!!


Hur känns det?

Jag har sedan den dagen jag fick mitt antagningsbesked svävat på moln. Jag vet att det här är något jag vill jobba med och jag vet att det kommer ge mycket att gå den här utbildningen. Skolan har ett väldigt gott rykte och det känns när man går runt i korridorerna. Det är Frans Schartaus Handelsinstitut på Stigbergsgatan i Stockholm. Jag har tänkt ta bilder på plats varje dag men glömmer alltid bort det. Jag ska försöka komma ihåg imorgon! Om inte, påminn mig!!

Det som tar emot på dagarna är just nu bara det här att gå upp mitt i natten (6 på morgonen) men jag känner att det är helt värt det.
Jag är dock lite nervös inför första tentan som vi har den 30/9. Håll tummarna för mig!

Skolan är hur mysig som helst och klasskompisarna är bara för gulliga!

Det känns bara för bra att vara igång med något jag vet att jag vill jobba med och resekonsult känner jag har mer att ge än vad jag trodde från början!

Vem vet, jag kanske tar hand om dina resor om två år?


Om det är något jag har hunnit lära mig på...

img_5730 (MMS)

Om det är något jag har hunnit lära mig på dom här 4 veckorna i skolan, förutom att jag har en grym klass, så är det att det är ett spännande yrke! Dagen kommer att bli riktigt spännande. Möte med framtida arbetsgivare?! ;)


Hösten är här för att stanna!! Jag gillar ...

Hösten är här för att stanna!! Jag gillar det - men ännu bättre blir det när löven byter färg! Jag är på väg till skolan, känber mig lite halvhängig! Vet inte varför men det ger nog med sig snart! Det blir en lång dag idag.. Vill bara innan jag avslutar detta inlägg, skicka några lyckoönskningar till Linda, en gång till!!


Where To Begin?

Ja, det har varit några omtumlande 3 veckor för mig här nu. Skolan som jag så länge längtat efter har börjat och jag kan inte vara mer glad!
Däremot har det dragit igång så pass att jag inte vet om jag vågar släppa böckerna. Det är ju för att jag ännu så länge inte litar på min inlärningsförmåga och för att jag verkligen, verkligen vill bli asbäst på det jag gör!

Skolan är mysig och klassen är bara för bra!
Det vi har gjort sedan skolstart är dels en massa gruppdynamik och det har lönat sig. Alla är kompisar med alla och det känns hur skönt som helst. Jag gillar alla!

Sen, för två veckor sedan lite drygt, drog Bransch- och Produktkunskapen igång. Det är riktigt spännande men det är massor att lära. Därav min nervositet.
Det kommer antaligen att lägga sig efter att jag hoppas på att klara första tentan. Men jag ska verkligen inte säga att jag har lärt mig allt ännu. Så att plugga mycket det kommer jag att behöva.

Jag vet att det är många som har frågat mig om vad jag gjort hittills och en massa annat. Jag vet inte hur jag ska få ner allt på bloggen så mitt tips är att ni ställer frågorna så svarar jag på frågan här på bloggen.



Pussa..*

RSS 2.0