Heldag

Hur blev min heldag med Becca?

Jo, det började med att vi åkte hem till B's föräldrar och gick ut med Pellas. Hans familj lånade vår bil igår för att åka till Kolmården. Pellas kunde inte följa med. Så vi gick ut med honom en stund tidigare idag. Det var mysigt.. Vi gick förbi ett jättefint område där alla träden hade rödfärgade löv. Det går inte att beskriva hur fint det var. Hade tänkt fota med mobilen men den glömde jag i bilen.

Efter det åkte vi till Coop för att införskaffa lite ljus att sätta ut på gravplatserna som vi skulle besöka. Allt gick prima. Ja, tills vi kom tillbaka till parkeringen. Någon hade backat in i vänstra bakdörren. Så det blev en repa. Ganska stor. Eller ja, stor men liten. Vet inte hur jag ska förklara det. SURT!!!

Jag skäms över det. Det var mitt ansvar för deras bil och vad händer?!?!?!
Förlåt!!

Efter ett omtumlande fynd och Becca fått lugna ner mig lite så åkte vi i alla fall till Norra Begravningsplatsen. Där irrade vi omkring och letade och letade. Jag skäms lite över att säga att jag inte hittade den jag sökte. Så efter några timmar så åkte vi därifrån. Becca tände i alla fall ljus för en familjemedlem.

Efter det åkte vi vidare till lilla L.
Så liten, så fin, för kort tid på jorden..
Saknad!

Tillbaka i Väsby efter mycket irr och vims så satt vi här i soffan med McD, godis, läsk och chirre. Idol på tv och bara mys.

Tråkigt att du mådde lite dåligt. Fast jag hoppas att en hel natts sömn gör dig gott. Låt inte stressen ta dig!

Nu ska jag fixa lite här hemma inför imorn, så ska jag hem till B's föräldrar igen och sova själv.. :P
Puss på er alla..*

Alla Helgona

Inte för att jag brukar koka ris i 40 minuter men det här riset ska det.. Ah!
Men eftersom jag har massa tid nu medan jag väntar, innan jag kan åka till Becca, så tänker jag att jag kunde skriva här.

Jag hade fått ett sms när jag vaknade idag. Känner mig väldigt glad att allt har gått bra. Har varit lite orolig. Men du är en fighter så jag visste ändå någonstans att du skulle klara av det. Ta hand om dig nu sötaste!

I helgen är det Halloween. Eller Alla helgona!!
Jag ska idag åka iväg till två som verkligen måste hälsas på. Becca kommer följa med mig. Det känns inte bra att jag har varit där så få gånger. Men jag vill ändå att ni ska veta att det inte betyder att jag inte tänker på er, eller att jag inte bryr mig. För det gör jag.
Jag önskar mer än något annat att ni båda kunde vara med oss en helg som denna. Det är ni, på ert egna sätt. Jag saknar er båda väldigt mycket och hoppas i alla fall att ni har det bra!!

Vad ska ni göra en helg som denna?
Själv jobbar jag hela helgen, så jag ska ta vara på idag!





Jag testar det här med mobilblogg.

7c0cbb9a6fd7ccaa0d6c9a10eea50881.png

Kolla varifrån!

Jag testar det här med mobilblogg. Går det bra?


Min helg

Min dator har strulat en hel del denna vecka. Ber om ursäkt..!

Vad har hänt sen sist?
I fredags var jag ute med några kompisar på kära Dubben. Har inte varit ute på ett bra tag nu, så det var skönt att komma ut och "Svänga på svansen"! ;)
Synd bara att min ena fot dog av mina nya stövlar. Det förstörde lite. Tur att jag fick sötta mig på J på vägen till tåget och sen blev hämtad av B hemma vid stationen.

Tack för det tjejer!

I lördags var det dags att gå på promenad tillsammans med dinosaurier. Det var verkligen häftigt. Fast innan det var vi på en mysig middag på ett ställe på Söder. Axela heter det. En av mina favoriter. 

På själva showen var ganska blandat med folk. Allt från småbarn till äldre. Det var roligt med så blandat. (Man behövde inte skämmas för att man satt där som 22-åring) Fler borde ha gått.
Det var roligt att B uppskattade kvällen. Det var ju trots allt hans födelsedagspresent. Tack för en mysig kväll Älskling!

Helgen fortsatte med massa mys. B's syster Julia fyllde år igår men vi firade det i söndags. Det var riktigt mysigt. Vi åt mat som L hade lagat. Riktigt gott!
Efterrätten var det J som stod för. Han är den som brukar stå för efterrätten. Riktigt gott det med.

Min helg har varit lyckad, har bestått av mycket mys och god mat. Det kanske ni har märkt då jag skrivit "riktigt gott, trevligt och mysigt". Men så är det.

Förlåt igen för sen uppdatering!

Valt Tapeter

Vilka konstiga dagar det har varit. Ena dagen har jag försökt hålla mig vaken för att kanske ställa tillbaka mitt dygn. Sitter ju uppe hela nätterna annars. Dock somnade jag några gånger, lite sådär från och till. Fast jag hann klippa mig.

Tur att Tessan körde.

Trots mitt tappra försök att hålla mig vaken somnade jag, men inte så pass att jag hade svårt att somna på kvällen sen. Vaknade dessutom 13.20 igår..
Jag vet inte vad jag ska göra för att få tillbaka ett normalt dygn. Nu inatt kommer B vara ute på landet med G och hans hund. Så jag ska försöka att inte bli så sen med att söva inatt. Har lixom ingen att vänta på.

Annars då, vad har hänt?
Igår städade vi här hemma. Jo, ja det behövdes. Vi vet nu vilka tapeter vi ska sätta upp på väggarna i dom två sista rummen. Var och tittade på det igår. Kommer bli fint tror jag. Sen är det bara fixa med möbler och så är vi klara..!! :D
Hoppas bara att Mats kan komma ganska snart.

Lagom till jul sa jag ju hela tiden!! ;)

Annars vet jag inte så mycket mer. Men en del hann jag med! :P

Pussa..*

Nyköping

Min dag med syster och hennes barn var jättemysig. Vi åt våfflor och lekte en massa. Sen tittade vi lite på film. (tror jag vet vad jag ska köpa till barnen i julklapp! :P)

Igår åkte jag hem till mamsi efter jobbet. Jag skulle köra henne och kollegor till Skavsta i Nyköping. Vi gick upp vid 3 inatt, så förhoppningsvis kommer jag kunna ställa tillbaka dygnet. Jag har ju som dom flesta vet en vana att sitta uppe hela nätterna. Jag tror dock att jag kommer somna lite senare i eftermiddag. Det blir nog efter att jag träffat Tessan. Vore ju synd om jag somnade under tiden!! :P

Fika i centrum och kanske Stinsen??
Vore trevligt tycker jag.

Nu efter att jag kommit hem har jag betalat mina räkningar. Hittar dock inte min räkning för skatten. Vet inte vart den har tagit vägen. Fick ju den innan vi flyttade, så den har försvunnit i och med det.
Har mailat och hoppas på svar ganska snart!

Nu, ska jag ta ett bad och inte somna!!


Twinsies!

Efter många försöka att hinna ses så har vi äntligen hittat en dag som passar. Idag ska jag hem till min syster och barn för att mysa lite i höstvädret. Vi ska äta våfflor och bara mysa. Om det är någonting jag har gjort så är det att sakna dom.

 


Jag hade egentligen tänkt att jag skulle ta bilen, men B ska sätta på vinterdäcken idag. Så det blir lite svårt. Sen är det så skönt att han slutar kl. 00.00 idag. Yeeey..!
Jag får hem honom tidigare än vanligt och då är vi officiellt lediga på samma helger!!
Vi har jobbat om varandra i nästan 2 hela månader. Om inte mer men nu är det som vanligt igen!!!


Efter det bär det nog av till pappa. Min faster och hennes man ska dit efter att dom varit på en föreställning inte långt ifrån honom. Mamma ska dit också tror jag. Jag tänkte att jag skulle dit eftersom jag inte träffat Kerstin och Bosse sen min kusse fyllde år i somras. Det är på tiden!

Hur ser er helg ut annars då?

Sa jag det att jag har rivit tapeter i tv-rummet?
Det är verkligen inte fint här just nu men lite kul var det i alla fall! Hehe..
Eller hur Becca?


Saknar

Saknar min Björn!!




Middag med delar av jobbet

Ikväll har jag haft delar av jobbet hemma hos mig.. Tove, Johanna och Angelica. Det var dock tråkigt att Lassas inte kunde men hon var hemma på mysmiddag med mannen sin.

Jag hade riktigt trevligt..!
Jättegod mat och tack för diskhjälpen!!

Nu ska jag snart sussa!!

Pussa..*

Ny Design??

Jag vill ha en nya design på min blogg. Börjar lessna lite nu känner jag. Men jag kan ju verkligen inte det här med design av bloggar. Egentligen. Jag har gjort min och Lindas vilket jag är nöjd med. Det var min första blogg (förutom min egna) och antagligen den sista jag gör. För jag vet inte hur man gör..

Men nu är jag med i en utlottning om en ny design!
Håll tummarna för mig, den är jättefin!!

Frånvaro

Dom senaste dagarna har varit pluggyra för mig: sökte jag rätt program? sökte jag till i vår? rätt skola?
Jag har dessutom jobbat på det. Anledningen till att yran blev som den blev var det besked B kom med i förrgår.. Att det han vill söka, den utbildningen lägger ner i Stockholm. Jag säger inte vad, för jag vet inte hur pass "öppet" jag kan prata om det än. Men den finns kvar i andra delar av landet. Umeå bland annat och sen också ner i landet. Jag har bara sökt en skola 20 min hemifrån. Uppsala.

Jag har också en tendens att göra en höna av en fjäder. Vilket jag är fullt medveten om men jag vill ju inte behöva ha oss pluggande på olika orter. Det hade jag inte räknat med. Nu har vi pratat lite och även han säger att jag gör en höna av en fjäder. För jag har ju inte ens fått svar på hur det gått än.

Vi pratade om det på telefonen ikväll. Jag ska ta reda på om det går att bli förflyttad efter en stunds studier i Uppsala. Vi får se vad som händer. Det kanske tar några år. :P (babbelbabbel)

Men nu vet ni varför jag inte varit närvarande på ett tag.

Har ni sökt utbildning också?
Vad har ni sökt?

I Hope You Dance


Vad ska jag göra?

Okej.. Den här bloggen kommer att fortsätta handla om min vardag, kommer inte göra något tema.. För jag har bara för mycket saker som jag vill ventilera.. Eller kommer vilja i alla fall..

Det är bara för er att stå ut med att det kan komma svackor.

Jag har en del framtidsplaner. Jag skulle däremot kanske vilja få lite råd om det. Säg såhär; jag skulle kunna börja jobba med en bra sak. Då menar jag väldigt bra! (tänker inte skriva vad än..)
Eller börja plugga?

Plugga vill jag verkligen göra. Men den här andra saken är väldigt bra också!
Då menar jag för framtiden. Plugg och jobb som påverkar framtiden? Vilket väljer man?
Räcker det för er, för att kunna ge mig tips och råd?


Svar till Jessica: Nej, det verkar inte som om vi är tidiga. Dom har redan börjat "jula" på NK. Hur långt har du kommit i dina planer då?
Jag tror att jag fortfarande står på noll.. :S


RIP Stephen Gately

Nu händer det igen. Vad är 2009 för år egentligen. Stephen Gately, medlem av gruppen Boyzone, avled i förrgår på sitt hotellrum på Mallorca. Ännu har man inte hittat några spår som skulle tyda på en mystisk död. Utan han hade somnat på kvällen och inte vaknat igen.

Mycket tråkigt måste jag säga. Jag som alltid had tyckt om Boyzone. Aftonbladet skriver att en av dom deltagare som tagit det här hårt är Ronan Keating.





Jag kanske är för tidig men det skadar inte.. Tycker jag!

Sista helgen jag jobbar nu på ett tag. Vi har ju lagt om schemat så att jag och Tove får dom helger vi vill ha. Så efter den här helgen är jag ledig två helger i rad.

Ikväll efter jobbet så möter jag upp S och åker hem till Väsby. Nu har vi inte setts på ett tag, så det blir lite mys tänkte vi. Ta en fika som vanligt. Frågan är bara om vi ska hem till henne eller om hon ska komma hit.


Vad annars??
Jo, den 20:e ska jag skjutsa mamma. Det ska bli roligt att få åka lite längre. Ser vi fram emot.

Jag kanske kommer uppfattas som knäpp nu. Men det är ju faktiskt, om ni tänker efter, inte så lång tid kvar till jul. Är jag den enda som har börjat tänka på vad jag ska köpa för julklappar?

Jag vet några saker som jag vill ha, däremot är det svåra att veta vad jag ska köpa till alla andra. Dock har jag en plan om vad jag ska köpa till B. Sen får vi se hur det blir med den saken! :P
Anledningen till att jag börjat fundera redan nu är för att jag inte vill stå där den 23:e och inte ha hunnit med alla. Det säger jag varje år men det blir alltid samma sak.
Har ni inte börjat tänka tanken?

Hjälp mig

Ojdå, det var ett tag sen nu. Vad har du haft för dig sen sist?! ;)
Nej, skämt å sido, det var ganska länge sen jag skrev. Av olika anledningar. Jag har blivit beroende av Café World på fb. (EJ OKEJ!)
Fast också för att jag inte har haft någoting att skriva om. Inte för att jag känner att det har hänt så mycket just idag som ska kunna fylla den här bloggen med massa nytt. Men jag kan inte inte skriva.

Trots att jag inte har så mycket att skriva om, så tror jag ändå att jag vet något som kan få igång era tankeknölar. Jag skulle vilja inrikta min blogg på något som är typiskt mig. Dock vet jag inte själv riktigt vad det skulle vara..
Vad kan jag skriva om som gör att jag har uppdateringar varje dag?

Jag har läst några bloggar sedan jag började blogga själv. Jag har hamnat på bloggar om allt från: barnafödande, musiker, mode och dieter. Jag vet inte riktigt om det är min grej. Vad kan jag skriva om?

Er uppgift är att komma på vad jag ska skriva om. (ni som känner mig kommer inte ha svårt att komma på något) Vad vill mina läsare veta av just mig?

Lämna en kommentar så får vi se vad det blir till slut.. Det kanske inte ens kommer några kommentarer, då tar jag det som att min blogg är bra som den är.. :)

Men helt ärligt, så skulle jag vilja få lite hjälp!

Pussa..*

Sista dagen idag.. Skönt!

Imorgon är jag ledig!
Det ska bli jätteskönt. Känns som att det var sjukt länge sen jag var det. (inte alls längesen)
B är ledig både idag och imorgon. Så äntligen så har vi en dag att hitta på något på. Promenad med Pellas och sen kanske titta lite tapeter. Vi har ju jobbar olika helger i över en månad och några veckor till kommer vi ha det så. Men snart är det över. Vilket känns riktigt skönt.

Då ska vi på middag på en restaurang som B får välja och sedan på "Walking with dinosaurs". Det var ju B's födelsedagspresent från mig. Det ska bli intressant.

Jag ska snart bege mig till jobbet. Får ta bilen idag. Yeeey!
Men först fixa lite med disken!

Pusspuss..*

Kanelbullens dag

Kanelbullens dag firas årligen den 4 oktober. Dagen instiftades av Hembakningsrådet 1999, då dom firade sitt fyrtioårsjubileum.





Jag ska i alla fall äta bullar med Lassas idag. Ska ni äta bullar?
Visst blir man sugen när man ser den här bilden?


Filmkväll med Mamma och Pappa

Igår efter jobbet åkte jag hem till mamma. Eller rättare sagt, jag mötte upp pappa vid tunnelbanan och vi gick och handlade lite godis samt en pizza till mig. Vi satt och pratade lite medan jag åt min pizza. Efter det tittade vi på en film, en sann historia, om en man som heter Ira Einhorn.

Filmen heter: The hunt for the unicorn killer.

Filmen handlar om mordet på Holly Maddux 1977. En kvinna som försöker ta sig ur ett långt förhållande med aktiviten (?) enligt honom själv: fredens man) Ira Einhorn. Ira blir misstänkt för att ha orsakat Hollys försvinnande. Men man kan inte hitta Hollys kropp någonstans.

Efter 17-18 månader hittar man kroppen i en koffert inne i Iras lägenhet. Han säger att det är CIA som har försökt sätta dit honom och det är nu jakten på Ira sätts igång på allvar. Det är som sagt en sann historia och Ira lever fortfarande.
Jag älskar ju att se filmer som är baserade på en sann historia. Så jag gillade den. Väldigt speciell, udda, men bra. :)

Det är alltid kul att känna att man lärt sig något på att se en film också.
Läskig man det där men se filmen.

Med i filmen ser vi:

Naomi Watts
Kevin Anderson
Tom Skerritt





Puss på er..*


Vilket misstag att inte ta med Jon!

För mig var det en självklarhet att Jon skulle ha gått vidare i Idol. Av mitt tidigare inlägg så finns det någon som jag helt klart skulle ha valt bort och inte var det Jon.

Han kom, han såg men han segrade inte. Det var verkligen hur synd som helst. Jag är helt övertygad om att vi kommer få se honnom någon annanstans ändå.

Du är en idol i mitt hjärta Jon!!




Pinsam

Måste bara skriva av mig lite. Idol är inte slut än men kan inte hålla mig. Vad är det med den där Camilla??
Hon är ju bara för pinsam, hon kan inte sjunga, utmanar inte och hon kan aldrig vara tyst!!

Vad är det för fel?
Du är med i en tävling, det är din sista chans, varför i h*vete försöker du prata med dina vänner i publiken??
Ursäkta det är sällan jag blir upprörd över något sånt här. Jag menar, Idol!
Men vad är det för fel???




Höstmörkret är mysigt

Jag vet inte om jag kanske är ensam om denna känsla jag tänkte berätta om nu. Jag tror inte det egentligen. Men det finns inget skönare än att gå upp på mornarna med sin kopp kaffe och sitta i soffan medan det blir ljust ute. (nu i detta höstmörker)

Det jag inte själv förstår är varför jag inte njuter av det till fullo. Jag har alltid massa saker som jag ska göra eller känner mig skyldig till att göra. Sen har jag, som vissa av er märkt, en tendens att sitta uppe halva nätterna istället för att gå upp tidigt. Hur härligt skulle det inte vara att gå upp, kanske ta sig en morgonpromenad, för att sedan komma tillbaka hem och just sätta sig i soffan med kaffe och frukost?

Även om du inte ska upp och jobba. Det känns som att jag skulle få ut så mycket mer av min egna tid om jag gjorde så istället..
Eller tänker jag fel?

När vi bodde i Råcksta kände jag inte samma sak. Jag förstår egentligen inte varför?
Men det tar väl en stund innan man kommer till insikt.

Att gå upp tidigare på mornarna och sedan komma ut i den friska luften kommer få mig mycket piggare på dagarna, samtidigt som det är sunt att komma ut och röra på sig. Vad gör jag?
Jo, jag springer runt på jobbet lite grann men mer då?


Jag tror att jag har börjat tänka i dom banorna att jag ska börja plugga. Då mer än någon annan gång måste jag ha min egna tid samt att jag måste ha den självdiciplinen. Jag tänker bara på vad Linda sagt till mig, om inte hon får sin tid, säg på gymmet. Då mår man inte bra efter ett tag.
Hon har sin tid på gymmet, varför kan inte jag ha min tid ute på stigarna i Väsbys skogar?

Precis när vi hade flyttat ut hit så sa jag att jag skulle börja med mina promenader. Vad hände?
Jag är LAT!
Det är dags att jag tar tag i mig själv och gör dom saker jag vill göra. Med promenaderna som en början. Allt det andra det kommer i sinom tid.

Även fast jag öppnar så ställer jag klockan tidigare och går upp på en promenad. 06.00. Jag känner att jag hellre satar på ett bra socialt liv med sambo, vänner och familj istället för tv:n. 

Fast nu, måste jag ändå titta på idol.
Hörs senare!


Puss på er nu när vi inte kan undvika hösten mer..* 


Nu spökar det igen

NU ska flickor som Johanna A inte läsa vidare! Haha..
Det spökar nämligen på min blogg igen. Allting jag har skrivit och alla mina kommentarer är borta. Sen vet jag inte om det är så att dom syns när man är inne och läser på bloggen...

Hur som helst så är väl det lika bra.. För jag tänkte sova nu.
Ska upp tidigt tänkte jag.

Puss och godnatt..*

RSS 2.0