Nyårsafton

Dagarna som jag har varit ledig på har bara flugit iväg. Nu är det idag och 1 januari som är kvar. Sen är det tillbaka till jobbet.

Igår vad jag och två kompisar på "Modell för en dag". Det var riktigt härligt att bli ompysslad och bara få se fin ut. Vi blev stylade i håret och vi fick välja vilken typ av smink vi ville ha. Det blev en enorm skillnad från hur jag ser ut annars kan jag säga. (Måste tillägga att jag inte har burit smink sen i oktober)

Det höll på till in på eftermiddagen. Vi var inte klara förrän vid 16 lite drygt och hade då varit där sen 12.
Bilderna blev bra och alla vi var nöjda.

Idag är det nyår och det ska firas med en middag för 4 och sedan en eventuell fest. Skulle inte vara mig emot att bara vara ute och titta på fyrverkerier och sedan bara äta ännu mer! :P
Becca och jag ska göra en massa god mat som Johanna och Pauline ska få smaka på. Hoppas att dom blir nöjda med detta. :P
Sen får vi som sagt se vad som händer efter 12. 

Vad har ni andra för planer inför ikväll??

Skriver mer senare..!

Pussa..*

Ojdå..*

Hemma från jobbet. Har suttit framför datorn en stund.
Det känns som att det är dags för sängen snart. Men först kommer Becca över på en kaffe och lite prat. Det var ganska länge sen som vi sågs så spontant.
Härligt!

Jag har hittat lite saker som får mig att vilja flytta..
Det kommer vi inte göra men jag fick lite kalla kårar bara. Vet inte hur jag ska förklara detta. Ska prata lite med Becca om det tror jag. Hon kan få mig lugn igen.
I samband med vad jag har hittat har jag dessutom hittat för många kopplingar till samma person. Fast samtidigt kan jag ju inte bli förvånad heller.

Min fråga är, vad händer om vi möts?
Allihopa!?!?!


3 arbetsdagar kvar

Nog att jag har mått lite halvbra dom senaste veckorna. Men nu har jag bara 3 arbetsdagar kvar sen blir det lite långledigt. Då ska jag verkligen bara koppla av och göra vad jag vill.
På onsdag är det dags för "Modell för en dag" vilket jag ser fram emot mycket. Jag har alltid velat göra det och nu har jag fått chansen att göra det gratis... I Like!!

Det blir jag, Becca och Martina från mitt jobb som ska dit.
Jag har eventuellt hittat dom 3 plaggen som jag ska ta med mig dit. Det finns några grejer som jag måste kompletera med. Men jag ser fram emot det.

Snart är det ju också dags för 2010!!
Är det någon som har planer som han/hon skulle kunna dela med sig av?
Vi har väl några idéer själva. Men skulle vara bra om man kunde knyta ihop säcken.

I övrigt ska jag meddela er att jag kommer inte göra någonting alls. Jag tänker bara sova och ta det lugnt. Det är allt jag behöver just nu!

Nu ska jag gå och brygga lite kaffe för att sedan bege mig mot Kista. Ha de så bra allihopa!!

Pussa..*

Hade trevligt..!

Julen var verkligen till belåtenhet, trots det att jag jobbade under dagen.
Det var mycket att göra även där. "Sista minuten"-inköpen.

Efter jobbet åkte jag till min faster och farbror i Barkarby och träffade släkten. Jag hade missat julbordet under dagen så jag satte mig och glufsade i mig det vid sidan om när jag kom fram.
Maten var bara för god!

Julklappsutdelning och fick MVG+ både hemma hos faster men även hemma hos pappa som vi åkte till efteråt.
Dock blev jag lite trött mot kvällningen och åkte hem, upp med tuppen i morse för att hämta hem B och sedan köra Å till bussen. Hon ska till Åre, jag är inte lite avis.

Nu ikväll ska jag på middag med mina föräldrar hos en vän till familjen. Min buss går om 15 min så jag måste springa. Tänkte bara att jag skulle skriva några rader. Berättar mer om julklapparna senare!

Puss på er..*

God Jul Alla!

God Jul!

Hoppas alla får en underbar jul. Det hoppas jag att jag får i alla fall! ;)





P.S. Det är inte jag som satt dit stämpeln för Danny! Hehe..


Målmedveten

Jag är uppe och on my way to work. Tiden har gått så fort, det är julafton imorgon och snart är det ett helt nytt år. Tiden har gått så fort.

Vad har jag hunnit med under det året som gått?

- Köpt två underbara katter
- Förlorat en av dom underbara katterna
- Högskoleprovet (som iofs inte gick så bra, missade dessutom det som var nu i höstas)
- Adopterat en ny underbar liten kisse
- Flyttat från Råcksta
- Tagit mitt körkort
- Efter att ha haft det lite sämre med ekonomin, så har jag lyckats få tillbaka den också

Det finns säkert en hel del andra saker som jag har hunnit med som jag inte ens kommer ihåg just nu. Jag är otroligt tacksam för allt jag har fått gå igenom i år. Trots det att allt inte har varit roligt, så kan jag säga att jag utan tvekan har lärt mig mycket om mig själv.

Jag har utan tvekan den bästa sambon som går att hitta. Han har ställt upp för mig genom allt och nu är det min tur att visa att jag finns där för honom också.
Tack för allt du har gjort för mig i år!

Mina föräldrar har också ställt upp i vått och tort. Vet inte om det hade funkat utan ert stöd. Jag vet att jag inte säger det ofta men jag älskar er!

Mina kompisar! Mina underbara flickor. Jag vet att ni vet att jag inte har varit med på ett tag. Ni vet också varför det har blivit så. Jag säger bara att 2010 kommer bli ett mycket bättre år. Mindre stress och mer nöje. Saknar er!


Målet från och med nu?

Jo, jag ska ta tag i en hel del grejer och se till att göra något bra av det. Jag tror inte att jag har varit såhär målmedveten sen länge. Det bästa med det hela är att jag verkar ha B med mig. Problemet är väl när och hur. Men det kommer antaligen bli så.

Talar om vad det är när det börjar närma sig. Inte än på ett tag.

Pusspuss..*

Ytterliggare ett missförstånd

Idag har jag sovit ganska mycket. Huvudverk från och till men vad jag trodde kunde vara en öroninflammation visade sig bara vara en fruktansvärd huvudverk.

B skulle ut med hunden och kommer hem efter bara några minuter. Din pappa har ringt, hör av dig till jobbet.
Det hela har varit ett missförstånd. Hoppas ni inte är sura... :(

Nu ska jag lägga mig i sängen igen..
Skriver mer när jag är friskare.. Men jobbet blir det imorn!

Julmat

Efter några dagar med jobb och slit så slog min feber ut. Jag har bara gått och väntat på att den ska komma.
Efter en trevlig glöggkväll hemma hos Kikka i mitt gamla Råcksta så slog det ut.

Jag hade svårt att köra hem i snön. Man såg ingenting när man kom ut på motorvägen och ju närmare hem jag kom destu djupare snö. Jag var på väg av vägen en gång och körde sedan med hjärtklappning hela vägen hem. När jag kom hem vurpade jag dessutom i snön.

Hur som helst så hade jag trevligt, slutet gav några missförstånd men jag hoppas att det inte är några sura miner. Allt gick som det skulle..

Vad händer här annars då?

Idag blir det julmat. B ska göra alla typer av rätter ni kan tänka er. Jag ska väl försöka göra något med. Hoppas bara att mitt huvud tillåter.

Janssons
Revbensspjäll
Julskinka
Köttbullar
Vörtbröd
Ischocklad
Knäck

Vi får se hur det går! :D

Ha de bäst!
Puss..*

Nu såhär i efterhand...

kan jag inte riktigt förstå hur man kan göra så mot en vän?
Var det så att vi aldrig var riktiga vänner eller var det bara utåtsett som vi var det?

Med facit i hand känner jag att det fanns en viss avund, var det så att du ville att jag skulle känna likadant?
Det lyckades du aldrig med, det fick mig bara att tycka mer synd om dom andra inblandade.

Jag var glad över att vi var vänner men det försvann fortare än kvickt. Jag ska inte säga att jag är glad över det heller men på något vis känns det som om det var för det bästa. Jag tror aldrig att jag var den vännen till dig, som du var till mig..

Trots detta så hoppas jag fortfarande att du har det bra.



Nu ska jag snart iväg till jobbet men innan det kaffe och lite frulle.

Puss..*

Önskelista till tomten..

Det är inte helt säkert att köpa det jag skriver, i och med att jag skriver det så öppet. Bäst vore om ni hörde med nära och kära vad dom har/kommer köpa.

1. Westlifes nya CD - Where we are
2. Koftor i olika storlekar och färger
3. Hörlurar till min Ipod
4. Iphone
5. Ny dator
6. Twilight - Böckerna
7. Dorian Grays porträtt - Oscar Wilde
8. Smink - Bas grejer (mascara, puder, rouge)
9. En weekend med B.
10. Presentkort på IKEA
11. One Tree Hill nästa säsong (B har koll på vilka jag har!)
12. Strykjärn och ett nytt fodral till vår strykbräda

Sen kommer jag inte på mer. Däremot ska ni veta att listan inte kommer i den här ordningen. Utan jag har skrivit dom som dom har dykt upp i huvudet.

Pusspuss..*


Grattis Kamilla!

Grattis underbara syster!!
Hoppas att du får en fin dag idag. Synd att vi inte hann ses idag dock men det är mitt fel, för att jag ska strula till det med tiderna hela tiden!


GRATTIS IGEN!!




Uppdatering sen Halloween

Nu när jag har suttit och skyllt på att jag inte har haft så mycket att skriva om så märker jag att jag har en hel del att ta upp. Vet inte vart jag ska börja??

Jag håller fortarande fast vid att jag har haft mycket att göra på jobbet. Än är det inte över. Men mellan det så har jag hunnit med lite smått och gott.

Jag har först och främst hittat kabeln till min kamera, så jag kommer kunna lägga upp lite bilder från saker som jag har pratat om innan. Fast å andra sidan så har jag inte skrivit på flera månder, så det är kanske inget som ni kommer komma ihåg ändå?

Får ta lite i taget.
Nu har vi ju bott här i Väsby i ca 3 månader nu. Innan man är helt hemma här så måste man ju kolla hur utelivet är. Det gjord jag med Becca och med Åsa. Helt klart en lyckad kväll. Den började här hemma hos oss och slutade sedan på Magget.

Ställena som vi gick till var Farbror & Co, Ullis och Magget.
På farbror var det Halloweenfest (Vilket säger hur länge sen det här var), Ullis körde vi karaoke och på Magget stannade vi inte så länge. Kvällen hade börjat närma sig. Sjukt kul och det kommer nog antagligen göras igen. Snart! :)

Jag hade inte kameran redo den kvällen. Så tyvärr blir det ingen bild i detta inlägg. Men som sagt, jag har mer att berätta. 

Nu blir det mys med B. Hoppas jag på!

Som ni märker...

Som ni märker har jag inte skrivit på ett tag. Jag har inte haft ork eller lust. Jag har bara varit på jobbet och hemma. Inte så intressant egentligen. Jag tänkte hela tiden att jag kommer få tillbaka gnistan, lusten att skriva. Så för bara någon dag sedan så dök en väldigt oväntad person upp på jobbet. Jag har aldrig träffat henne innan. Jag har däremot följt hennes blogg.

Jag fick tillbaka gnistan. Det kändes som ett tecken.

Så från och med nu är jag tillbaka..

Puss..*

WL <3


RSS 2.0