Laddar inför..

Trots att jag är väldigt trött, extremt trött, så laddar jag just nu inför imorgon. Det ska verkligen bli riktigt kul, dels att åka ner till Göteborg och få träffa Bobban men självklart också för koncerten.
Jag har insett hur många det är som åker hela vägen ner för att se dom. Tänk er att jag för några år sedan inte gillade dom så pass mycket. Jag skäms verkligen!

Jag har jobbat idag också. Ledig nu i 4 dagar vilket är skönt. Det är dagar som är mycket viktiga. Kommer hålla er uppdaterade.

Hur som helst jag och B håller på att städa lite för att det ska vara lite fint när vi kommer hem men också för att vi ska ha Johanna här som kattvakt. Det är ju inte så lång tid, jag menar vi kommer ju hem i övermorgon. Men om hon och Pauline ska sitta här och äta middag måste det ju vara lite fint i alla fall.

I helgen kommer mamma hem från Kroatien också. Jag visste inte alls att hon skulle åka dit, det tror jag iofs inte att hon visste heller. Blev lite förvånad när jag ringde henne och hon berättade det. Hon kommer hem igen till helgen så det ska bli roligt att höra vad dom haft för sig!

Nu ska jag återgå till städningen!!

Pussa..*

U2 imorgon

Jag sitter här sista dagen igen innan en "minisemester" den här gången. Vi ska ju ner till Göteborg i morgon för att gå på U2 koncerten. Jag ser verkligen fram emot det så mycket.

Johanna kommer hit och ska "sitta kattvakt" medan vi är borta. Vi är inte alls borta länge, vi är ju hemma igen på söndag. Men det blir som sagt en liten minisemester i och med att jag är ledig måndag och tisdags också.
Vi ska försöka hyra en bil i och med att vi ska åka så långt, så vi har lite utrymme. Jag ska ju inte köra utan det blir killarnas uppgift. Inte nog med att jag ser fram emot koncerten utan det ska bli väldigt kul att bara få spendera lite tid med B och hans kompisar.

Är det fler som ska på deras koncert i morgon, eller som kanske ska se dom redan ikväll??

Jag måste göra mig klar för jobbet nu, skriver mer ikväll. Ska försöka ge mig på bilderna från Grekland.



P.S. Jag vet att det här bara är babbel tyvärr brukar det bli såhår på mornarna! :P

Får vänta ytterligare med bilder

Vet inte riktigt var det är för fel på min dator. Jag har precis laddat upp alla Greklandsbilder på FB, men det fungerar inte här. Så försöker igen imorgon.

Hur som helst så rullar schemat på som det ska. Har några dagar jobb kvar, sedan bär det av till Göteborg för att se U2 och hälsa på Bobban. Jag, B och G åker på lördag och kommer hem igen redan på söndag. Det blir en snabbbvisit men det ska bli riktigt roligt.

Sen har jag bytt bort mina pass på måndag och tisdag, för då är det dags för kontraktskrivning. Så nästa vecka skulle man kunna säga att allt är färdigt för flytt. Men som sagt, det är inte förrän i september som det bär av. Jag längtar verkligen.
Pratade en del om det med Johanna idag. Hon kom förbi strax innan jag stängde och skjutsade dessutom hem mig. Så jag kom hem mycket tidigare än vanligt. Väldigt gulligt av dig gumman!

Egentligen har det inte hänt så mycket mer. Har varit en dag med mycket jobb, så tänkte hoppa till kojs nu. Ska titta på "X-files" med B nu.

Sov gott!


Bilder ikväll..

Förlåt, jag har varit lite dålig på att uppdatera sedan jag kom hem. Det har varit saker hela tiden, roliga och mindre roliga saker. Berättar lite mer ingående ikväll.. Men måste iväg till jobbet nu.

Lovar er bilder från min resa här ikväll också. Så återkom lite senare så ska ni få se allt! :D

Förlåt igen för den dåliga uppdateringen!

Puss..*

Hemma igen

Vi har haft en helt underbar vecka i Grekland. Mamma och pappa var sjukt bruna när vi kom ner så redan första dagen var vi ute på stranden och försökte komma ikapp brännan. Vi åt riktigt god mat hos 2 män som var riktigt trevliga. (somliga vet hur dom ska göra för att få dricksen att strömma in..)

Mammas kollega Lena jobbar som reseledare där nere just nu, så vi spenderade lite tid med henne och hennes kollega/kompis Liselott också. Inte nog med att vi åt god mat, fick reda på lite sagor om olika delar av Kreta och drack raki, vi solade även med Lena någon av hennes lediga dagar. Vi får se till att din hemkomst blir lika trevlig. Det är inte så lång tid kvar.

En av dagarna åkte jag, B och papsi till Knossos, en stad som dom grävt fram. Vi ville se lite av ön också även fast det var närmare 40 grader. Så vi hyrde en bil för att ta oss dit, på vägen såg vi flera byar och jättefina stränder. Jag skulle kunna sitta här och skriva i evigheter men tiden räcker inte riktigt till. Jag ska nämligen tillbaka till jobbet igen imorgon. Så jag lovar att skriva mer i morgon när jag kommer hem. Då ska jag lägga upp lite bilder. Tog inte så många men lite kan ni få se!!

Det var roligt att vara borta. Fast skönt att vara hemma igen faktiskt! :D


Lista Check!

Bortrest




Kreta 18/7-26/7


Fixa det sista!

Nu är vi hemma i Väsby och jag måste säga att jag har sovit väldigt gott.. Tror att B har försökt väcka mig ett antal gånger men jag har bara somnat om. Kan vara det att vi har haft fullt upp i några dagar nu också, inte vet jag.

Vi åkte iväg till Täby och växlade lite pengar till taxiresan när vi landar men också för vår första dag på Kreta. Vi längtar jättemycket just nu. Så vi sysselsätter oss med att tvätta det sista och bara vila ut.

Från det ena till det andra så har jag suttit och tittat lite på "Det stora byggslaget" mellan tvättiderna. Sen var jag hemma hos Nadja förra veckan och fick även där lite inspiration på saker som vi kan göra i nya lägenheten. Jag tror att jag har hittat en färg som jag vill ha i tv-rummet. Ska bara försöka övertala B om att det faktiskt är fint.

Nu ska jag försöka väcka B så vi kan fixa det sista innan vi åker!!

Pussa..*

Halvblodsprinsen

Nu har vi precis kommit tillbaka från biografen. Måste säga att jag gillade filmen skarpt. Visst håller jag med om att det inte "hände så mycket" från och till. Men å andra sidan så var det ju ganska mycket om just Tom Riddles minnen som var det viktiga. Nu var det ett tag sedan jag läste just den boken, så det är möjligt att jag inte kommer ihåg så mycket. Det som man behövde veta tycker jag kom fram väldigt bra.

Böckerna såhär sent i serien är ju ganska mörka och på något sätt så känner jag att dom har lyckats få den känslan i den här filmen. Det finns en del humor i filmen som lättar upp dom mörka scenerna. Det var riktigt bra, annars hade man ju bara suttit och mått dåligt. Förra filmen kändes mer mörk än denna.

Jag blev en aning känslig där på slutet. Tänker inte gå in på det i detalj med tanke på att det faktiskt finns dom som inte har läst böckerna utan bara har tittat på filmerna. Det var så fint, men sorgligt!!
Sen måste jag också tillägga att i och med att jag var ganska missnöjd med Pheonixordern, så var den här mycket, mycket bättre än vad jag hade förväntat mig.

Längtar redan till nästa film och har då sagt till B, som inte läst böckerna, att jag kommer förklara varför jag grät så mycket i slutet på denna.

För er som inte har sett den än, skynda, skynda skynda..!




Besiktning, HP, börja småpacka lite

Idag har det varit full rulle sedan jag gick upp och egentligen sedan jag kom hem igår efter att ha varit hos Becca. Jag kom nog inte i säng förrän vid 4 inatt. Sedan var det upp igen vid 10.30 för att städa resten innan besiktningskillen kom hit. Han var väl här i 15-20 minuter och kollade. Det är bara en sak som vi måste fixa och det är märken i en av våra dörrkarmar. Vi har ju några krokar som man kan köpa från IKEA bland annat. Den har gjort lite märken då man stängt dörren. Men det är ju lätt fixat.

Grundtal 45:- från IKEA


Vi ska se Harry Potter ikväll. Hade egentligen tänkt titta på den redan nu vid 15. Tabben vi gjorde var att vi åt mat och både jag och B proppade i oss så mycket att vi mådde illa. Men jag menar, man kan ju inte gå på Harry Potter utan att ha godis. Så vi bestämde oss för att ta den som går nu vid 18. Det ser jag verkligen fram emot. Sen får vi se vilka jag håller med, dom som säger att filmen är sådär eller dom som tycker att den är super. Bu eller bä, det får vi snart reda på.



Vad sugen jag blev nu! :D


Nu ska jag börja småpacka lite. Så skriver jag mer ikväll efter filmen! :D

Pussa..*

Mysigt med vin i Väsby

Har haft en mycket trevlig kväll hemma hos Becca i Väsby ikväll. Vi har druckigt lite vin på hennes balkong och bara pratat och pratat. Vädret svek oss inte så vi kunde sitta ute hela kvällen. Jag hade mycket mycket trevligt. Det kommer bli fler sånna kvällar från och med 1 september! :D
Fast kanske inte ute på balkongen då? Hehe..

På vägen hem blev jag jättesugen på makaroner och falukorv. Det var jättelänge sen jag åt det. Så det är dags nu! Haha..
Stannade på Coop och köpte med mig lite hem. Så ska ställa mig och laga nu.

Var det någon som sa att man inte skulle äta efter kl. 19 på kvällarna?! :D

Puss..*

P.S. Sätt dig på tåget och kom ner hit!! Allt blir så mycket lättare om du kommer hit och letar!!

Resfeber

Nu har jag varit och lämnat mina älsklingar hos Sophie och Malin. Jag vet att dom kommer ta mer än god hand om dom. Fast det kändes ändå tungt att lämna dom!
Tankarna som susar förbi är ju att dom tror att vi inte vill ha dom längre. Jag tänker mest på Lilla My som inte har blivit så bra behandlad innan vi fick henne. Men och andra sidan så lekte dom mot slutet innan jag åkte hem.

På vägen hem pratade vi om att kanske åka till New York någon gång till våren kanske. Jag ville egentligen åka när jag var 21. 7, 14, 21. Men de funkar som 22-åring också. 
Det skulle vara sjukt roligt att få åka iväg med en kompis bara sådär. Vi får fundera lite mer på det. Först och främst ska vi ta oss till Grekland.

Jag tror inte att jag kan förneka det längre. Jag har nog lite resfeber, med tanke på att det enda jag tänker på är att resa. Det finns en del att stå i innan vi åker. Måste nästan sätta igång direkt. 





Semester

Vad skönt, det är det ända jag kan säga! Vet inte vart jag ska börja!
Vet inte hur jag ska uttrycka mig. Det är bara för skönt att få lite ledigt. Det är inte så länge, men det kommer inte mer lägligt.

Imorgon ska vi lämna ifrån oss våra missar. Vi kommer sakna både lokatten och lejonet som grisar ner så hos oss. Hehe.. (Leker rövare på nätterna, ok så länge dom jagar insekterna!)
Sophie kommer hit någon gång vid 10 och hämtar dom små liven.

Sen blir det kanske lite lunch?

Funderar på om jag kanske ska hämta ut HP-biljetter imorgon. Så att det är fixat. Haha, jag vet som sagt inte ens vart jag ska börja min semester!!

Är det någon som sett den nu??

Pussa..*

Anna 21 år

Som ni kanske märkt så har jag varit lite frånvarande på bloggen ett tag. Eller ja, jag har ju skrivit, men inte lika mycket som innan. Det är dels för att jag har jobbat men också för att jag har haft saker för mig.

Igår var jag på kalas hos en kompis på söder. Inte nog med att hon bor i dom kvarteren jag kommer ifrån. Utan hon är också husvakt för stunden, lite längre upp än där vi bodde. Det var som att vara på landet fast mitt på söder. Jag tror inte att det går att förklara hur fint det var. Man måste nästan vara där själv för att förstå. Ren idyll.

Det var roligt att träffa alla hennes kompisar igen, jag har träffat några av dom några gånger innan. Men hur som helst så var det roligt att träffa alla igen.

Elin, Annas syster, var där också. Det var sjukt länge sen. Anna, Elin och jag har känt varandra sedan dagis så vi har känt varandra sedan way back. Även fast vi inte ses så ofta nu och har sagt flera gånger att vi måste det, så tycker jag inte alltid att det känns som om det har gått så lång tid när vi väl pratar. Det är vissa uppdateringar som visar hur länge sen det faktiskt var.

Húr som helst så var det jättetrevligt att fira Anna igår, jag har tagit lite bilder på det fina födelsedagsbarnet, tårtan, gästerna och utsikten. Lägger upp dom ikväll..

Nu, iväg till sista arbetspasset!

Pussa..*

Mitt Sista

Arbetspass idag!!!

Nu har jag äntligen semester igen!
Jag som har längtat så mycket. Egentligen längtar jag inte efter att vara ledig så, utan det är mer resan jag vill åt. Men jag tänkte att jag skulle sluta tjata om det nu.

Imorgon ska vi lämna ifrån oss våra söta katter, Sophie kommer hit med sin bil och hämtar upp oss. Så åker jag med och lämnar dom. Sitter med en stund så att dom känner sig lite lugna. Efter det blir det hem och städa för besiktningen som vi har på fredag. Vet inte riktigt när han dyker upp. Det blir också vin med Becca. Fira min semester lite. Så jag vet inte om det är så att jag åker ut till henne eller om ni är hos mig. Time will tell.

Sen på fredag är det dags för Harry Potter!
Det ska bli sjukt roligt. Jag har längtat väldigt länge på det här. Ni kanske tycker att jag låter som en tönt men låt mig då. Fast jag vet att jag inte är ensam om att längta!

Är det någon som kommer se filmen ikväll?

Puss..*


Packlista, jag vet att jag är tjatig. Men vill åka nu ju!

Mamma och pappa uppdaterar oss från Grekland minst 1-2 gånger per dag nu verkar det som. Pappa sa att vi kommer bli mer än nöjda med vårt hotellrum. Det finns balkong, dusch, kök och "gott om space". Jag kan verkligen inte vänta mer. Jag och Lassas har pratat om hur vår semester kommer se ut. Hon och hennes sambo kommer åka till Tunisien i 2 veckor och jag och B kommer vara borta i 1 vecka. Men vi åker nästan samtidigt. Så vi ska "tävla" genom att skicka drinkbilder till varandra på semester.

Låter inte det här som två personer som desperat behöver lite vila?! Haha..

Packlista:

2 handdukar
2-3 klänningar
Bekini
Flipflops
Finare skor (för middagar)
Böcker, 14 år till salu, Emmas dotter, En shopaholic i New York, En shopaholic får en syster (ska ta med mig massa böcker)
Ipod
Ipodladdare, telefonladdare
Telefonen
Smink, men behöver inte ta med mig mer än mascara och rouge. För blir man brun så behöver man ju inte sminka sig så mycket.

Sen tror jag faktsikt inte att jag behöver ta med mig mer saker?

Ska bli så mysigt, både jag och B börjar få lite resfeber nu. Men det är faktiskt några dagar kvar och vi har lite saker vi måste göra innan vi åker. Som nu till exempel, jag måste göra mig klar för mer jobb!
Tillbaka till verkligenheten nu!

Puss..*

Boys of Summer



Den här låten är bara för härlig. Det här är originalet som spelades in långt innan vi lärde oss känna igen den som
"Voice of Summer"?

Godnatt mina älsklingar!

Mitt första bloggjobb! :D

Jag menar inte för något företag eller så, utan jag ska hälpa min kompis med blogg för hennes kommande utlandsresa. Det är ingen vanlig utlandsresa utan hon ska studera i Portugal i ca 5 månader och har precis hört av sig till mig om hjälp.

Att hon frågade mig om hjälp kändes väldigt roligt. Det betyder ju ändå att jag har gjort ett bra jobb med min blogg. Jag vet inte om det är så att vi ska mötas upp och vi gör en eller om hon ska starta en själv och jag ska hjälpa henne så. Oavsett så ska det bli jättekul!

Ni kanske märker på mitt sätt att skriva att jag är i extas nu. Haha..
Nu ska jag börja planera lite. Eller om jag bara kan häjda mig så kanske jag ska lyssna på vad hon har för planer först! :D

Annars har jag städat ikväll. Jag känner mig ganska duktig.

Vad har ni andra haft för er då?


Lite info, inget speciellt..

Nu har jag bara 3 arbetsdagar kvar och det är väldigt skönt. Fick ett sms av pappa i morse: Här är det chockvarmt!
Man blir inte bara lite avis. Men det är inte bara därför det är skönt att bara ha några dagar ledig. Utan jag har haft väldigt ont i mitt knä dom har senaste dagarna. Det är inte bra för mitt knä att bara stå och stå hela tiden. När vi väl kommer till Grekland kommer jag simma några längor varje dag. Det kommer förhoppningsvis att mjuka upp mitt knä.

Pratade med Sophie idag också. Vi ska lämna missarna redan på torsdag. Vilket betyder att vi måste mysa lite extra med dom nu. Just nu ligger båda två och kramar om varandra (sovandes) vid mina ben. Så mysfaktor är inte alls svårt. :P

Tänkte att jag skulle plocka lite i lägenheten nu, så att vi slipper storstäda på torsdag. Besiktningen närmar ju sig. Det ska bli spännande.




Puss..*

Vin med Nadja

Jobbade stängning idag och avslutade det med att åka hem till Nadja för lite vin och ost.
Det var verkligen spontant och väldigt trevligt. Vi drack ett väldigt gott mouserande vin som jag inte kommer ihåg vad det heter. Men skulle känna igen etiketten på. Kan återkomma med det!

Vi har bara suttit och pratat om allt och inget egentligen. Det går alltid en massa tid mellan gångerna då vi ses själva. Vilket är ganska tråkigt men det positiva är att vi alltid har roligt när vi väl ses.
Tack så mycket för en trevlig kväll!!




I Göteborg 2007

Dagen har varit lång

Först jobb och sedan mysmiddag med Johanna. Fick höra lite mer om hennes resa till Grekland och nu känner jag mig väldigt pepp. Pratade med B nyss också, vi skulle gärna åka redan i morgon.
Jag har några jobbdagar kvar och det har även B.

Det känns som att den här semestern som vi ska ha är mer än välbehövd och jag längtar hur mycket som helst. Vem skulle inte vilja gå på soliga stränder som värmer,istället för att gå runt i det här?

Vad mer har hänt?
Inte så mycket. Vi planerar att avsluta vår vecka och börja semestern med att se Harry Potter innan vi åker på lördag. Så om du/ni är intresserade så får ni gärna följa med oss.
Johanna hade tydligen varit och sett förhandsvisningen av filmen igår. Vi får se vad jag tycker. Nu är jag rädd att jag har för stora förväntningar på filmen. Vill ju inte ha en ny "Män som hatar kvinnor".

Vad har ni för förväntningar om filmen, ni som tänker se den då?

Nu måste jag bums ner i säng!

Puss på er..*


Woops.. Så blev det 2

Helt plötsligt fanns det två bloggar som jag står för!

Jag har inte kommit så långt på den andra än. Tänkte sätta igång imorgon. Så ni kan ju kika in men har inte gjort så mycket än. Klicka här!

Pussa..*

Fika, middag och regn

Fikade med Kikka, Aino och Amanda idag. Det var mysigt trots regnet som vi var med om. Vi gick till Bagel Deli som ligger på Fridhemsplan. Vi satt ute trots regnet, för ni vet ju att det inte finns något som heter dåligt väder, bara dåliga kläder! ;)

Jag och Amanda tog sedan en promenad från Fridhemsplan till Rådmansgatan. Det var mys tycker jag, igen trots regnet.
Efter det åkte jag hem till Paps och åt lite middag. Det var hans lasagne som stod på matsedeln. Den är bara hur god som helst. Efter det var det lite prat och fika. Borde kanske inte ha druckigt kaffe men kunde inte hålla mig. Så nu kommer jag inte kunna sova någonting. Men men..

Imorgon är starten på mina "6 dagar innan semester"-vecka. Jag ser fram emot det på ett sätt men samtidigt måste jag fråga, vem vill inte vara ledig lite till?

Imorgon efter jobbet ska jag dessutom träffa Johanna som är tillbaka efter en vecka på just Kreta som vi ska till. Ska bli roligt att få lite updates om vad som hänt där. Kan verkligen förstå att hon har ångest över att vara hemma i det här blasket!!!



Det känns som om jag kanske bara gör saker värre.
Det är inte meningen.
Ville bara vara säker på vad att du förstod vad jag menade.

Vaddå, är du bättre eller?

Aftonbladet idag skriver om en arg Jamie Oliver. Jag börjar med att säga att jag förstår hans ilska. Jag ska försöka förklarar mig i inlägget nedan.

Vad man kan läsa på aftonbladet idag är att Jamie Oliver lider av Dyslexi. Han hade skrivit något på twitter och sedan fått en kommentar på det. Ingen av oss är perfekt. Det är många som lider av dyslexi, dyskalkyli, någon form av missbildning, trots det så är man inte mindre människa för det.

Jag tog åt mig av att läsa den här artikel, det kanske inte verkar som mycket, men för oss som känner igen oss kan det vara det. Läs artikeln här.

Jag lider inte av dyslexi men jag är svagare i hela höger sida. Vilket gör att jag inte är lika bra på att kanske åka skridskor, skidor eller orkar vara lika aktiv i liknande saker. Men vaddå, är det något som jag måste stå till svars för varje dag?
Nej, det är det inte. Det är inte många som vet dom det förrän jag berättar det. Samma sak gäller för dom som lider av dyslexi. Om dom vill uttrycka sig i text, ska dom behöva förklara det varje gång dom skriver en text då?

Någonting jag har tänkt på när jag är ute med mina kompisar. Om man sitter och tittar på människor som går förbi eller kanske till och med sitter vid bordet bredvid. Hur ofta hör man inte, "jävla alkis", "miffo", "CP", "kan du inte stava eller?" etc?
Vad jag undrar är, hur många av dom som säger detta, har dom tänkt på hur starkt det faktiskt kan tolkas?
Är det någon av dom som tänker på att ett litet uttryck kan få en att skämmas mer för sitt "dålda fel". Det är på grund av sånt som man skäms över att vara alkoholist, har en cp-skada, dyslexi etc. Men om ni tänker på det så är det precis lika lätt att man drabbas av huvudverk som att ha något av dom andra sjukdomarna, som det faktiskt är.

Jag tyckte att Jamie Oliver gjorde rätt som satte ner foten och sa till. Vi är inte mindre människor bara för våra tillkortakommanden. Jag lovar att jag är precis samma människa nu som jag var innan jag skrev det här inlägget. Ingen av er kommer märka någon skillnad när jag går på gata nu.

Vill bara att ni ska tänka lite extra innan ni uttalar er om saker som ni inte vet någonting om. Tänk lite extra på hur det skulle låta i era öron om någon uttalade sig om era tillkortakommanden. Jag menar, vi har ju i alla fall fått en diagnos, så vi vet vad vi ska jobba med. Ni då?
Om ni tänker lite på det, finns det ingenting som ni "lider av" som ni vill hålla för er själva?


Arg jag blir!

Vad arg jag blir. Har suttit hela förmiddagen men ett inlägg som verkligen betyder något för mig. Vad händer?!
Jo, när jag publicerar inlägget så loggas jag ut!

Ok, det är bara att börja om.

Titta in igen senare!

Pussa..*


Vi

Det där samtalet var bra kände jag men gud vad det kunde ha fått en helt fel vändning. Hoppas bara inte det förändrar saker och ting. Du är min, bara min älskling!!




Dålig kvalitet, men roligt!!


Så var man ledig imorn igen då

Det har varit mycket fram och tillbaka till jobbet nu. Det är ganska skönt att jobba lite här och där och vara ledig så mycket som jag har varit. Fast nu är det slut med det, jag är ledig imorgon sen är det dags att tag tag i det på riktigt. Jobbar sedan varje dag till min semester. Men det är det värt.

Imorgon ska jag först och främst sova ut. För att sedan bli väckt av mina underbara katter som kommer och myser varje morgon.

Efter det blir det fika med mina flickor och sedan hem till pappa och äta lite mat och planera lite inför Grekland. Mamma och pappa åker ju redan nu på lördag och vi hakar på veckan efter. Vi har ju inte bokat någon transfer och både mammas och pappas flyg och vårt flyg har ju ändrats. Vi landar mitt i natten. Så vi ska se vad vi kanske kan komma fram till.

Vad har ni andra haft för er idag då?

Pussa..*

Minnesstund



Min egna minnesstund för MJ!
*Michael Joseph Jackson 1958-2009*

Besiktning

Imorse fick B ett samtal på sin mobil från Wallenstam. Vi kommer bara närmare och närmare vårt slutgiltiga mål, vilket är vår flytt. Vi har nu fått en besiktningstid för lägenheten. Det är 1 dag innan vi åker till Grekland. Så det innebär att dom extra dagarna som jag har fått ut i semester nästa vecka kommer gå till att städa hela lägenheten. Inte bara för att hyresvärden kommer utan också för att det ska bli lättare att se vad som bör göras och inte göras.

Nu blev jag sådär uppspelt igen.

Idag ska jag och B åka och kolla på en bil som B tänker köpa och sedan ska jag in mot stan och fika med Annina. Det var så länge sedan vi sågs bara hon och jag så det är på tiden nu. Vet inte riktigt vart vi ska ta vägen, men det blir säkert jättebra.

Hon skulle fika med Karolina nu på förmiddagen vilket jag missade för att jag skulle tvätta. Men i och med att vi ska kolla bilen så bokade vi om det. Hade annars varit roligt att få träffa Karolina också..

Men det får bli en annan gång.




Pussa..*

Stinsen

Idag har jag och B bara åkt runt i bilen hela dagen. Vi åkte en sväng till Väsby och gick runt och kollade parkeringsplatser vid lägenheten. Bra att veta när man ska köpa bil snart.

Efter det åkte vi till Stinsens köpcenter i Sollentuna/Häggvik. I det centrumet hade jag mitt första riktiga jobb innan jag började på Sabis och sedan Gallerix. Sist jag var där hade dom precis börjat bygga om hela centrumet vilket betydde att halva centrumet var avstängt. Det var heelt otroligt att vara där. Ni kommer säkert tycka att jag är konstig som skriver så men må så vara, jag ÄLSKAR det centrumet.

Det var hur rent och fint som helst och det fanns jättemånga affärer, gamla och nya. Hade jag haft mitt körkort nu så hade jag handlat där varje gång. Vällingby Centrum släng dig i väggen!

Synd bara att man inte har så mycket pengar för då hade jag shoppat lite när jag var där. B hittade några skor som han tyckte att jag skulle köpa. Problemet är ju fortfarande ekonomin. Men jag måste säga det att min man har smak när det gäller kläder!! ;)

Det här kanske inte var det roligaste inlägget jag skrivit på länge men jag ville bara att ni skulle veta hur bra det centrumet har blivit!!


Fina, eller hur?

Rupert Grint

Jag har alltid varit och kommer alltid vara ett fan av den så söta skådespelaren Rupert Grint. För er som inte vet vem det är så spelar han Ron i Harry Potter filmerna. Jag var precis inne på Aftonbladet och läste lite, vad såg jag då?

Rupert har blivit smittad av Svininfluensan som går nu. Det gjorde mig lite lessen i ögat. Men det positiva är att han har blivit bättre och hoppas kunna följa med på premiären av den senaste Harry Potter filmen, Harry Potter och halvblodsprinsen.

Bara en liten notis, KRYA PÅ DIG Rupert!! :D




Nu är det snart Grekland

Jag kan verkligen inte vänta på att få åka till Grekland. Det var några år sedan som jag var där nu men för er som känner mig så är jag ju praktiskt taget halvgrek! Hehe..

Nu är jag ledig idag och imorgon sen går jag på ett ganska tufft schema. Det kan vara ganska skönt att jobba ganska hårt och sedan gå på en välbehövd semester. Jag längtar verkligen sjukt mycket nu.
Varma vädret, härliga stränderna, maten, folket och bara en härlig stämning.

B har aldrig varit i Grekland så det ska bli roligt att se vad han tycker om Kreta. Mamma och pappa åker redan nu på lördag så åker vi dit nästa lördag.
Bilder från Kreta sist jag var där, 2006.

(Klicka för större bild)
 
   


   


   



Jag vill åka nu!!!

Uteservering igårkväll

Uteservering blev det igår. Det blev ju faktiskt ganska härligt väder efter att regnet hade dragit förbi.

Vi satte oss på Järnet i Gamla Stan för att möta upp alla och visst blev vi en del. Det var jag, Aino, Linda, Eva, Nadja, B, Filip och Rikard.

Vi gjorde en lite runda i Gamla Stan, så vi stannade inte bara på Järnet. Killarna hade kanske velat stanna lite längre för det fanns så många olika ölsorter att välja mellan. Droppen gick kanske när Rikard beställde en öl för 150 kr som inte smakade något vidare (själv tycker jag att den smakade utspedd soja...)

Efter det gick vi till Sjätte Tunnan och drack en varsin där också. Killarna hann väl med 2 för att alla vi tjejer drack så långsamt. Ännu långsammare tyckte dom att det gick då det var som att sitta i en bastu när det dessutom var sjukt varmt ute.

Kvällen fortsatte på en Kinakrog där vi drack en varsin och avslutade det hela på Tempel Bar. Jag hade trevligt och jag hoppas att ni andra hade det också.

Jag har insett att jag är apdålig på att ta bilder när jag går ut. Så jag lovar att när jag kommer hem från jobbet så ska jag lägga upp dom få jag har.

Måste nämligen springa nu!

Puss..*


Var med och tävla du också!

Vilka av er gillar musik?
Dum fråga tänker ni nu men nej det är det inte!

Minaya är en ung tjej som precis har spelat in sin andra singel och som snart ska ha en singelrelease. Låten heter Kung och är grymt bra. Jag har lyssant på den själv via hennes blogg, Minaya.

Hon kommer i samband med denna singelrelease att lotta ut 5 singlar till oss. Men för att han möjlighet att få den så måste ni vara med att tävla.

Gå in på hennes blogg och var med och tävla du också. Kanske blir du en av dom 5 som får en signerad singel av en helt fantastik svensk artist!




Min dator håller på att lägga av

Idag tog det 30 minuter att starta datorn, det tar jag inte som något bra.
Fast det ger mig en vattentät anledning till att snart behöva köpa en ny. Hehe..
Hur länge brukar man ha en dator innan det är "dags" att byta ut den?
Jag menar, vi vet ju alla hur mobiler byts ut si sådär 1-2 gånger på år. Den här fick jag för ca 1½ år sedan och jag har nästan använt den varje dag.

Jag har ju inte lagt upp den där budgeten över min lön än. Vilket jag borde göra. Det är nog ganska nyttigt för mig att göra det. Hur som helst, jag måste köpa mobil innan jag köper dator. Så det är väl dags att göra något åt det nu. Grekland först bara!


Fråga till er: Vilken mobil tycker ni är bäst just nu och varför?

Blev ingen Skansen idag

Det var lite tråkigt. Hade varit roligt men det får bli en annan gång. Istället somnade jag och sov i kanske 2-2½ timma mitt på dagen. Vilket var ganska skönt, förutom att jag hade en mardröm och jag vaknade med huvudverk.

Efter det gick jag och B en promenad till Vällingby och tittade runt lite. Det fanns inte så mycket just idag, när plånboken ser ut som den gör. Så vi gick vidare till Johannelund och handlade lite.

Min dag har inte varit så anmärkningsvärd idag måste jag säga. Men man måste ju få ha sånna dagar också.. Eller vad säger ni??

Skriver lite mer igen senare.

Hoppas ni alla har haft en bra dag idag??

Vädret kom tillbaka till oss

Då tycker jag verkligen att vi ska till Skansen senare.
Eller?

Åska, Regn... Ganska mysigt

När jag vaknade idag, för att tvätta, så såg jag bara en massa moln. Grå. Jag hade ställt klockan så att jag skulle få snooze:a lite. Inte visste jag att jag skulle somna så tungt att jag inte vaknar av varesig åska eller blixtar?

Vi ska ju till Skansen idag!!

Det är kanske så att vi får ta och tänka om?
Jag vet inget än, det kanske klarnar upp senare i eftermiddag, så att vi skulle kunna gå då. Kanske?

Jag vill verkligen se den nya Harry Potter filmen innan vi åker till Grekland. Det vore lite mysigt att gå kvällen innan vi åker när vi ändå kommer ha lämnat ifrån oss katterna och inte kommer åka förrän vid 20 på lördagen.

Vore inte det lite mysigt?

Jag kommer inte kunna lämna ifrån mig mina bebisar. Titta bara på dom här två teateraporna!! :D



Det här var första dagen Lilla My var hemma hos oss. Det var lite ostadigt på soffkanten.

Skansen nästa

Idag, efter att jag har sovit ska jag tvätta. B jobbar ju och eftersom vi ska till Skansen så är det bäst om han får sova så gott det går.

Vi har pratat med Fredrik och Maria om att ses och gå på Skansen. 2 anledningar. Första för att det var sjukt länge sedan. Jag tror att jag träffade dom sist, tillsammans, när jag fyllde 21 år. Andra för att dom har fått en son som vi inte träffat än.


Känns som att jag måste ta tillvara på varje lediga stund nu när jag har en liten minisemester. Det känns skönt att kunna göra precis vad jag vill med vilka jag vill och ändå inte få dåligt samvete för att jag inte är på jobbet. Var länge sedan jag kände så.

Idag var jag, Eva och Sophie och solade och badade i Rålis. Jag har inte fått lite färg eller??
Jodå, både jag och Sophie såg ut som kräftor när vi kom hem. Mötte upp Eva runt 9.30 i morse och vi gick inte från Rålis förrän vid 16. Så ja, det kanske är förståligt varför vi ser ut som vi gör. Sophie kom inte alls långt efter oss. Men jag måste be om ursäkt om det var så att jag vilseledde dig till stranden!

Efter det bjöds det på middag hemma hos Sophie och Malin kom hem inte alls långt efter. Satt hemma hos dom och bara hade det trevligt.

Tack för en trevlig dag mina flickor!'




P.S. Skulle tagit lite bilder idag men det var bara fööör varmt!
 *Ska dock inte klaga*

Aino 22 år!

Nu vet jag att klockan är över 12. Vilket gör att det egentligen var igår. Tyvärr eftersom jag inte varit hemma på hela dagen så har jag inte kunnat blogga alls.

Jag ringde dig tidigare och Grattade!

Men du får ett grattis även här. Hoppas din dag har varit toppen!!



Enkelt klick på knappen

Glöm inte att ni kan prenumerera på mina inlägg genom ett enkelt klick på kanppen i menyspalten!

<--

Prommis och fika med Pappi

Efter en skön stund ute i solen, ingen färg, så är det dags att göra sig i ordning för att träffa pappa. B var så söt, han sa det innan han gick till jobbet: "Sa inte din pappa att det fanns en gym på hotellet vi ska bo på? Det vore roligt om han och jag kunde gå dit. Det var så länge sen vi sågs nu. Han är så rolig."

Ja, det var inte bara länge sen B träffa min pappa. Känns som vi inte har setts på över en månad nu. Jag kommer inte ihåg när det var sist. Så nu blir det av!
Sen åker han till Småland och hälsar på Syster Yster, det önskar jag också att jag kunde åka med på. Men jobbet kallar då!

Skriver mer ikväll, eller imorgon, har ju skrivit ganska mycket här idag!


Pappa hemma hos Tvillingarna för lite över 1 år sedan



Pussa..*

Sol

Nu, ner och fixa tvätt. Sedan, lägga mig ute på gräsmattan och sola!

Vi Flyttar i September

B berättade precis för mig att Karolina, vår handläggare eller vad man ska kalla henne, på Wallenstam ringde honom igår.

VI KOMMER FLYTTA!!!

Allt har gått igenom, det enda som återstår är besiktning av lägenheten. En man skulle bara ringa oss någon dag snart och bestämma tid...!!


WOHOOOO! :D

Nu blev jag jätteglad..!

Stulit från en kompis

Tillvägagångssätt
1. Ta fram din mobil.
2. Gå till inkorgen!
3. Svara på frågorna nedan genom att skriva första meningen i sms:en. Fråga 1 besvaras alltså med första meningen i första sms:et, fråga 2  med första meningen i andra sms:et o.s.v.

Mina svar:

1. Vad skulle du säga om din partner var otrogen?
Hur är det med dig?

2. Vad säger du alltid till din bästa kompis?
Ring mig när du är vaken :)

3. Vad är det första du säger när din kompis blivit påkörd av en buss?

Hey bebi, det är varmt och mycket korvstoppning!

4. Vad är det värsta du skulle kunna säga åt din fiende?

Gumman du råkar inte vara ledig imorrn?

5. Vad skulle du skrika om du vann en miljon?

Hej Vännen!

6. Vilka ord skulle du säga till gud om du träffade honom?

Hörde jag en skål!?

7. Vad vill du höra mest av allt?

Asså!

8. Vad kommer bli dina sista ord i livet?

Ah, jag gjorde det igen!

9. Vad säger du till en nära vän som fått en dödlig sjukdom?

Japp.

10. Med vilken replik vill du bli uppraggad?
Ja kanske.


Haha, det är lite roligt att göra den här listan. Vissa saker fungerar, medan vissa inte gör det alls. Tog den här från min kompis Nina.

RSS 2.0