Law lämnar över..

Nya ryktet är att Jude Law lämnar över till Robert Pattinson!
Han vill att någon yngre tar över hans fackla och han lämnar glatt över den till Robert.

"Män som Robert Pattinson får nu ta över rollen som Adonis" - säger han.



 


Stängning

Idag är det stängning som gäller. Ganska skönt att få sova ut. Låg dock och läste ett bra tag igårkväll. Jag har ju köpt mig en sänglampa.

IKEA var en hit igår också vill jag medge. Dock var det inte så roligt att alla planerna för kvällen sumpades av 2 timmars bilköer från Jakobsberg till Väsby. Jag och Becca åkte från IKEA 16.40. Vi var hemma 19.30. Så det var ju bara att ändra planerna. Dock var det trevligt. Becca stannade och hjälpte mig med möblemanget! Lyckat vill jag säga!

Annars har jag väl inte så mycket nyheter just nu.
Kanske kommer med mera när jag kommer hem från jobbet!

Puss på er alla..*


Bockarna Bruse åkte idag

Jag måste säga att jag gillar att mina läsare ökar när jag lägger upp en länk på min FB..! Me like!!


Idag blir det IKEA. Nu är det bestämt. Jag och Becca beger oss dit nu inom kort. Det ska bli roligt. Hoppas bara att dom har sakerna jag behöver den här gången.
Sist jag var där, med B, hade dom inget inne. Allt vi hade tittat på var slut på "ta-själv-lagret". Så vi blev less och valde att inte ta med oss något hem. Better luck this time!

Idag åkte pojkarna till Åre. Dom kommer hem först på söndag. Så nu har jag en hel vecka B-fritt. Det är lite tråkigt, för jag kommer sakna honom. Men samtidigt är det nog bra att man får vara lite ifrån varandra. Eller vad tror ni?

Veckan är ganska planerad ändå. Det här kommer bli bra!

Nu måste jag bara dra några snabba med damsugaren!!

Puss på er..*

P.S. Jag har varit rökfri i 3½ vecka nu!!

Nostalgisk

Ojdå.. Om inte jag har varit dålig på det här.

Igår var det utgång med tjejerna från jobbet. Nästan alla var med i alla fall. Jag gillar spontana saker. Dock gillade jag inte riktigt Marie Leaveau. Jag kände mig mer hemma i en annan del av den bygnaden. ;)

Sen bar det av till Underbara Bar. Där hade vi mycket trevligt med dans och nya människor. Kvällen blev ganska sen dock. Tror inte att jag var hemma förrän vid 03.30. Men det var det så värt..
Repris på fredag??

Hur som helst så har jag haft det jättetrevligt.

Idag bar det av till Hornbach (?) med Åsa. Det blev en sänglampa. Yeey..
Nu kan jag faktiskt ta läsandet från badet och även läsa i sängen innan sovdags. Jag gillar den nya mysiga känslan i sovrummet. Imorgon blir det eventuellt IKEA för lite mer möbler och annat roligt. Är ledig en dag till.


Snart är det dags för min födelsedag. Det är med blandade känslor som jag går med på att bli äldre. Hehe..
Just nu sitter jag här och funderar på hur jag ska fira.
Blir det en utgång då också?

Jag sitter här och blir lite nostaligsk. Det var inte länge sen jag fyllde så pass gammal att jag fick gå ut. Jag satt och pratade lite med Johanna och Angelica om ställen och sånt igår. Det är ju trots allt lite åldersskillnad mellan oss. Idag har jag förutom att allt annat idag, suttit och lyssnat på låtar på youtube.



                                                            Nostalgi
                    Den här spelades flitigt på klubbar när jag precis fyllt 18!



Lite sent, men vaddå?

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Köpte en bil med B.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Jag kommer inte ihåg om jag hade några 2009.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Tessan
4. Dog någon som stod dig nära? Nej.

5. Vilka länder besökte du? Grekland! Självklart!
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Ja, det fanns en del. Hoppas på plugg 2010!
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? 17 september. Jag tog mitt efterlängtade körkort.
8. Vad var din största framgång 2009? Att jag klarade av att ta körkortet!
9. Största misstaget? Kommer inte på något just nu, återkommer med det när jag vet.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Ja, jag hamnade på sjukan i en vecka på grund av stress. Men fick komma hem på alla hjärtans dag.
11. Bästa köpet? Vår lilla missemiss.. Lilla My! Pluttan!
12. Vad spenderade du mest pengar på? Körkortet.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Ja, det är klart att jag blev riktigt glad. Jag har kämpat för mitt körkort, nu har jag det!
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Pink - I Don't Believe You
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Det vet jag inte men det var inget bra år!
16. Vad önskar du att du gjort mer? Vilka svåra frågor.
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Rökt.
18. Hur tillbringade du julen? På jobbet och sen med släkten.
19. Blev du kär i år? Jag var kär hela 2009. I min underbara sambo.
20. Favoritprogram på TV? Despie..
21. Bästa boken du läste i år? Läste en del. Den bästa började jag på i mellandagarna. "Om jag kunde drömma" 
22. Största musikaliska upptäckten? ??
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? min intensivkurs betald. har hela min sambos familj att tacka för det! även min pappa som ställt upp för mig under några krävande månader.
25. Något du önskade dig men inte fick? kommer inte ihåg.
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? gick ut på middag med min sambos familj och min pappa.. mamma var bortrest tyvärr.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? kanske det.. ;)
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? osminkad med jobbtröjan (piké) *urk*
29. Vad fick dig att må bra? mycket!
30. Vilken kändis var du mest sugen på? inga kommentarer..!
31. Vem saknade du? -
32. De bästa nya människorna du träffade? -

Om jag kunde drömma

Ojdå, nu har jag inte varit här på ett tag. Inte min mening.

Det har varit en omtumlande vecka på jobbet med många arbetade timmar, svett och tårar. Omställningen har varit väldigt chockerande men det känns som att det är på banan nu i alla fall. Vi klarade det A!! :)

I och med allt det nya har jag behövt varva ner lite mellan rusherna, vilket jag har gjort genom att läsa första boken i Twilight Sagan. Om ni inte har läst den borde ni verkligen göra det. Den tar slut på mindre än en vecka så det är inget som tar upp mycket tid. Hur härlig som helst, du kan verkligen inte lägga ifrån dig boken.

För er som har sett filmen men inte har läst boken ni borde göra det för att ni missar så mycket annars. Det finns så mycket mer att hämta i boken än vad som kommer fram i filmerna. Information som är hur rolig och spännande som helst.

Jag vet att många i min omgivning är ganska trötta på mitt tjat som denna underbara bok. Men jag lovar. Du, som kan drömma, reser långt och upplever mycket!!

Jag är inte bra på att skriva recensioner men den här boken (har bara läst 1 av 4) är bland det bästa jag har läst. Mysig på hög nivå.
Från och med nu ska jag sluta tjata, fram tills jag har läst nästa bok.




                                  Om jag kunde drömma så skulle jag..*


Jan. 5, 2010

Vet att uppdatering inte är på topp. Men det kommer. Har en del att stå i just nu.

Hur min kväll har sett ut?
Kom hem runt 22.30 och somnade till innan 23. Vaknade upp och kan nu inte somna om. Det är helt klart för mycket som snurrar just nu.

Semester skulle sitta fint..
Nu!


RSS 2.0