Berättelsen Om Nick Traina - En Stråle Av Ljus

Det här är en berättelse om en ovanlig pojke med en lysande begåvning, ett hjärta av guld och en plågad själ. Det är en berättelse om en sjukdom, en kamp för livet och en kapplöpning med döden.

"Jag vill dela med mig av allt som hände - av smärtan,
modet, kärleken och allt jag lärde mig under min sons långa kamp. Jag vill att Nicks liv inte bara ska bli ett kärt minne för oss, utan något fint som också andra kan få del av.

Jag skulle vilja ge människor hopp och hjälp att se verkligheten som den är. Min förhoppning är att någon kommer att kunna dra nytta av det vi har lärt oss och kanske rädda ett liv"

Danielle Steel


"En stråle av ljust" är en mycket tung bok som jag läste i somras. Den handlar om en pojke som heter Nick Traina som inte alltid är som alla andra barn. Hans mamma Danielle Steel gör allt för hennes son ska känna att han har det bra. Han är väldigt begåvad för sin ålder men man märker också att han är väldigt ostimulerad.

I den här boken har Danielle Steel skrivit om hela Nicks liv. Från dag ett till det tragiska slutet och låt mig säga, det har varit en kamp från dag ett. Jag har haft väldigt svårt att läsa ut den här boken då det är svårt att hålla känslorna på plats. Men jag kände att jag lärde mig något av det. Manodeprissivitet är en allvarlig sjukdom på så sätt att den inte går att bota. Denna lilla pojke på bara tonår fick diagnosen tillsammans med en hel rad andra problem. ADHD bl.a.

Det som jag gillade med boken var det att Nicks mamma var så pass öppen med allt. Hon lämnade inget åt sidan och alla vi som läser den här boken har full tillgång till hennes och hennes familjs liv. Jag som inte visste så mycket om dessa sjukdomar har nu lite mer förståelse för vad och varför. Jag kan tänka mig att en sådan bok kan vara bra att läsa, finns det någon där ute som sitter i samma sits men inte vet vad eller hur eller någonting. Så vet den personen att det finns fler som har det likadant och att med rätt behandling kan det stoppas!

Jag ger boken 5/5 men jag sticker inte under stolen med att det var svårt att läsa den ibland.


Kommentarer
Postat av: Daniel

Kan tänka mej det e gripande historia!

2010-11-11 @ 14:55:30
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: aalexandra - f o t o b l o g g

Svar: Tack! :)

2010-11-11 @ 15:33:51
URL: http://alexphotos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0