En Shopaholic Får En Syster

Becky Bloomwood, nygift med Luke, trodde att de skulle leva lyckliga i alla sina dagar. Men verkligheten är inte riktigt så kul och romantisk. Becky har fått en strickt budget. Luke jobbar alldeles för mycket och är aldrig hemma. Beckys kompis, Suze, har en ny bästa vän. Becky själv har inget jobb och känner sig ensam. Till råga på allt uppför sig hennes föräldrar konstigt, de döljer någonting för henne.

Men när det visar sig vara en jämnårig syster till Becky blir hon alldeles lycklig!
De kommer att ha så mycket gemensamt, de kan shoppa tillsammans, välja skor tillsammans, få manikyr tillsammans... Eller?


Det här är den fjärde boken i serien om Becky Bloomwood, skriven av Sophie Kinsella. Jag har inte läst alla böcker i följd men det gör inte så mycket för man får lite av en uppdatering i varje bok.

Av alla chick-lit böcker som jar har läst så är nog det här en av dom härligaste, då det finns en story som för visso är ganska förutsägbar. Den är så pass lätt att den får dom flesta som läser boken att må bra. Den handlar om allt från shopping till protester men man känner sig väldigt aktiv och delaktig under hela boken. Den här boken speglar relationer mellan familjemedlemmar och känslor som jag tror att många känner av även i sin vardag.
Ibland hittar man sig själv i Becky och sen från ena sidan till den andra är man mer lik dom andra. Det gillar jag. Jag har aldrig blivit mer sporrad att lägga upp en budget som jag blev efter att läsa den här boken.

Boken får 4/5 då jag kanske tycker att slutet var lite väl förutsägbart!
Men jag gillar den ändå!

Läs den!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0