Tips på julgodis?

Idag har jag jobbat, igen!
Det är verkligen superkul - det kanske kommer låta illa - men jag hade glömt hur roligt man kan ha det på jobbet. Det är en rush att ha julrush! :P

Tanken var att jag redan igår skulle baka julgodis och ha julstök här hemma - så blev det inte riktigt och så lär det inte bli idag heller. Imorgon däremot, då ska det julstökas här för fullt!

Jag har lite idéer på vad jag vill baka men är långt ifrån helnöjd än. Har ni läsare lite idéer på recept som fungerar bra på jul?

Förra året gjorde jag en hel del för att försöka göra julen så mysig som möjligt. Jag slog in paket på det där lilla extra sättet, så som jag önskar att alla paket såg ut. Jag försökte göra julkort - dock inte så lyckat. Bakade gjorde jag också.

I år tänkte jag att jag skulle göra lite mintkyssar, kanske försöka göra knäck igen och lite fudge och tryffel. Brända mandlar har jag lovat Ella att göra. Så det är något som följer med från förra året.
Vad mer??



Jag gillar verkligen den gamla stilen på julklappar!

 


Det tog mig två timmar att göra dessa två kort, jag gav upp!



Förra årets julgodis!
Ischoklad, chocolate chip cookies (med kanel) och brända mandlar



Pussa..*

Kommentarer
Postat av: Malinne- Mamma till Nellie och Tiffanie

Jag söker oxå lite recept på julgodis som inte tar alltför lång tid...hamnade på din blogg och såg att du gjort Mintkyssar...det är ju bara så gott,Var det lätt att göra?

2011-12-18 @ 19:40:19
URL: http://malinnes.blogg.se/
Postat av: Ella

jag vill ha alla sorters julgodis stumpan hihi pössssssss

2011-12-19 @ 13:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0