Tillbaka Efter Tenta

Min näst sista tenta är skriven och jag ber verkligen om att inte få en omtenta på den!
Jag har suttit med mina fina kompisar och pluggat så hårt inför den här tentan, så att få tillbaka med besked om att få skriva om den skulle knäcka mig.
 
Jag vet inte om det är så att jag känner mig mer bräcklig nu när jag är där och snuddar vid målsträcket. På fredag nästa vecka har jag min sista tenta för alltid. Ja, om jag inte väljer att plugga något annat. Men tentorna för den utbildning jag går nu är snart slut. Jag börjar få lite fjärilar i magen nu, om ca 3 ½ månad är jag klar! Sjuk känsla!
 
Jag somnade när jag kom hem och har nu piggnat till. Ibland brukar jag känna mig bakis när jag har sovit middag. Känner så idag, börjar lätta lite i huvudet men det är inte alltid behagligt.
 
Imorgon ska jag jobba. Det blir en tidig morgon även denna helg.
Jag ser fram emot att få kura ner mig i sängen framför Grey's Anatomy (erkänner att jag är lite efter er andra, då jag bara är på säsong 6) med en kopp te och en nattmacka kanske. Det har varit en tung vecka och jag vill känna mig pigg på jobbet imorgon.
 
Hur ser era helgplaner ut?
 
Trots studier kan man inte missa de heliga semlornas dag.


Kaffet har fått hålla mig vaken.
 
Jag vill även tacka för den goda lunchen jag fick efter tentan idag. När jag kom ut ur aulan idag frågade några av tjejerna om jag ville med och äta. Då jag för tillfället verkligen lever upp till begreppet "fattig student" så skulle jag bli bjuden. Vapiano har jag inte varit på på ett väldigt, väldigt bra tag. Jag blev bjuden på en välbehövlig lunch av fina Sofie. Tack för en mysig lunch Sofie, Sofia, Angelica och Lina!

Tack så jättemycket!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej! Läser att du studerar till Resekonsult på Schartaus. Spännande! :) Jag är väldigt sugen på att studera till resekonsult, men tänkte höra med dig om vad du tycker om utbildningen? Hur är lönen för en resekonsult? Hur tror du att framtiden ser ut för resekonsulter? Berätta gärna mer! :)

Svar: Hej Johanna, Vad roligt att du hört av dig och att du är intresserad av utbildningen som jag har gått. Det är inte alls meningen att svara på din fråga såhär långt i efterhand men jag tog en paus från bloggandet och bloggen förra året. Det är först nu som jag ser dina frågor.

Jag vet inte om du fortfarande är intresserad av utbildningen eller om du kanske har sökt den i alla fall.
Jag är väldigt nöjd med utbildningen på Frans Schartaus Handelsinstitut. Jag tycker att man får lära sig mycket bra saker som jag absolut har haft användning för ute i arbetslivet. Lönerna kan variera så därför kan jag inte svara på det.
Jag tror absolut att arbetstillfällen kommer finnas för resekonsulter i framtiden. Att resa är nästan en del av allas vår livsstil idag och ju fler som reser destu fler arbetstillfällen. Branchen är väldigt flexibel och så bör även en resekonsult vara. Så med den inställningen så kommer man långt!

Jag ber om ursäkt ännu en gång för sent svar men hoppas att mina svar har hjälpt dig en bit på väg.

//Sanna

sannabromander.webblogg.se

2013-05-07 @ 10:49:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0